مدرس دانشگاه: الگوی مدیریتی حاج قاسم نیاز امروز جامعه است

بیرجند - ایرنا - مدرس دانشگاه گفت: الگوی مدیریتی سردار حاج قاسم سلیمانی نیاز امروز جامعه ما است و باید این نوع از مدیریت به‌صورت مدون در اختیار جوانان و آینده‌سازان کشور قرار گیرد.

علی خزاِئی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قهرمان‌سازی و اسطوره‌سازی این نوع از مدیریت را به زیر می‌کشد زیرا اسطوره‌سازی ممکن است فرد را دست نیافتنی کند در حالی که حاج قاسم و الگوی مدیریتی او باید دست یافتنی و در اختیار همه باشد.

وی گفت: الگوی مدیریتی شهید سلیمانی تربیت‌کننده نیروی تراز انقلاب است اما این الگو باید تدوین شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

دکترای مدیریت راهبردی و فرهنگی اظهار داشت: شخصیت حاج قاسم آن قدر بزرگ است که نباید در قالب‌های سنتی، قومی و قبیله‌ای محدود شود بلکه باید زوایای مختلف این شخصیت نه تنها در ایران بلکه به همه جهانیان معرفی و جامعه بین‌الملل را از این الگوی مدیریتی برخوردار کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر نوسازی نظام مدیریتی کشور با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی تاکید دارند که الگوی مدیریتی حاج قاسم می‌تواند این انتظار را به‌خوبی برآورده کند.

خزائی با بیان اینکه حاج قاسم مدیر راهبردی و دارای هوش راهبردی بود افزود: معاون پیشین موصاد گفته بود سردار سلیمانی در تمامی توان افکنی‌های ۲۰ سال گذشته منطقه حضور داشته و ابداع، شروع و کنترل کارها در این مدت با او بوده است.

وی گفت: سردار سلیمانی مدیریت خود، زمان، فراتحلیل محیطی و مدیریت تنازعات قومی در عرصه بین‌المللی را به خوبی اجرایی کرد که مبارزه با فساد و تربیت جوان انقلابی می‌تواند از مهمترین خواسته‌های مدیریت راهبردی با الگوی حاج قاسم باشد.

کارشناس مسائل راهبردی اظهار داشت: قطعا یکی از مدل‌های مدیریتی راهبردی سردار سلیمانی در حوزه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تعریف می‌شود زیرا تفکر او نسل‌های خفته را حتی در آمریکای لاتین بیدار کرده است.

وی گفت: حضور میدانی شهید سلیمانی، حزب الله را تبدیل به قدرتی کرد که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و قد علم کرد، جبهه مقاومت را پیروز میدان کرد و در مقابل هرگونه ظلم و ستم ایستاد و فارغ از هر دین و مذهبی با ظلم سر ستیز داشت.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha