تجدید عهد پاکستانی‌ها با شهدای مقاومت در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها

اسلام‌آباد - ایرنا - آیین باشکوه بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور رهبران سیاسی و مذهبی به ویژه حامیان جبهه مقاومت در پایتخت پاکستان برگزار شد و شرکت کنندگان ضمن تجدید عهد با شهدای اسلام، خواستار یکپارچگی علیه استکبار جهانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی دهه تکریم شهدا از جمله شهیدان سردار سپهبد سلیمانی و ابو مهدی المهندس به همت حزب "مجلس وحدت مسلمین" امروز (یکشنبه) در سالن اجتماعات جامعه الصادق (ع) در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

شخصیت‌های پاکستانی اعم از نخبگان دینی شیعه و اهل تسنن، روسای گروه‌های سیاسی، فعالان رسانه‌ای و دانشجویان همچنین مسوولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان به عنوان میزبان در این برنامه حضور داشتند.

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار آسمانی و با هدف معرفی و تبیین ابعاد مختلف شخصیت والای شهدای جهان اسلام از جمله سردار مجاهد سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و شهید ابو مهدی المهندس، دهه تکریم شهدا در پایتخت پاکستان منعقد گردید.

تجدید عهد پاکستانی‌ها با شهدای مقاومت در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها

علامه «ناصر عباس جعفری» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با قدردانی از حضور شخصیت‌ها و اقشار مختلف جامعه در رویکرد وحدت آفرین تکریم شهدا، گفت: سردار سلیمانی و سایر شهدای جبهه مقاومت تنها محدود به یک کشور نیستند بلکه آنان قهرمان همه ما و سرداران پرافتخار عالم اسلام هستند.

وی گفت: خون شهدای مظلوم مقاومت دامن اشغالگران و حاکمان مستکبر از جمله آمریکایی‌های قاتل را گرفته و ما امروز شاهد فرار نیروهای تروریست آمریکا از منطقه هستیم که همزمان پایه‌های رژیم غاصب صهیونیستی را نیز به لرزه درآورده است.

علامه جعفری تاکید کرد: حامیان مقاومت در جهان از جمله کشورهای تاثیر گذار اسلامی مانند ایران و پاکستان به حمایت از جبهه مقاومت ادامه می‌دهند و همگی ما برای آزادی بیت المقدس، دفاع از ملت فلسطین، حمایت از مردم مظلوم یمن و جنگ عراق و سوریه علیه تروریسم و تکفیر حمایت می‌کنیم.

برخی از شخصیت‌های پاکستانی نیز طی سخنرانی در این مراسم با ادای احترام به مقام بلند شهدای جهان اسلام به ویژه رزمندگان جبهه مقاومت، اقدامات یکجانبه آمریکا در منطقه و همچنین توطئه رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح عادی سازی روابط را محکوم کردند.

آنان تاکید کردند: سردار سلیمانی نقشه قدرت‌های استکباری در منطقه را با خاک یکسان کرد و شهادت ایشان از سوی دشمنان مشترک جهان اسلام بار دیگر بر این مهم تاکید کرد که مسلمانان باید برای مقابله با توطئه‌های نیروهای ضداسلام با یکدیگر متحد شوند.

تجدید عهد پاکستانی‌ها با شهدای مقاومت در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها

در این همایش تعداد زیادی از فعالان دانشجویی اعم از بانوان و دختران محصل در مراکز آموزشی شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی نیز حضور داشتند و با سر دادن شعارهای ضدصهیونیستی و آمریکایی، با شهدا و خانواده‌های معظم آنان تجدید عهد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha