معاون فرماندار مهاباد: رفع مشکلات ترافیک شهری نیاز به فرهنگ سازی دارد

مهاباد- ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد با بیان اینکه رفع مشکلات ترافیک شهری در مرحله نخست نیاز به فرهنگ سازی و همکاری شهروندان دارد گفت: تمام دستگاه هایی اجرایی نیز در راستای رفع این معضل اجتماعی مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، خشایار صنعتی روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود: بسیاری از زمین های شهرداری در داخل شهر از جمله زمین جنب آموزش و پرورش و همچنین زمین مربوط به بازار سیگار فروشان جزو مکان های مناسب برای استفاده از پارکینگ و ساماندهی برخی از دست فروشان در سطح معابر است.

وی با بیان اینکه حل معضل ترافیکی از مطالبه های اصلی شهروندان است، اضافه کرد: ساماندهی ایستگاه خودروهای روستایی، استقرار دست فروشان معابر در مکان های شناسایی و اضافه شدن پارکینگ به مرور زمان مورد استقبال بیشتر شهروندان قرار گرفته و علاوه بر کمتر شدن برخی از مشکلات ترافیکی منبع درآمدی نیز برای شهرداری خواهد بود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد با بیان اینکه پارک خودروهای سنگین حامل سوخت در داخل شهر ممنوع است اضافه کرد: علاوه بر تانکرهای سوخت رسان انواع خودروهای کشنده سنگین حامل انواع بار نیز که در سطح شهر و به ویژه کوچه و خیابان ها و حتی در مناطق مسکونی روستایی مستقر می‌شوند نیز برای جان و سلامت شهروندان خطرناک بوده و ساماندهی آنها باید انجام شود.

صنعتی با اشاره به اجرای طرح جامع ترافیکی در شهر مهاباد افزود: این طرح هم اکنون توسط شهرداری در دست بررسی و اجراست که در صورت اجرای آن بسیاری از معضلات مربوط به ترافیک و حمل و نقل شهری برطرف خواهد شد.

طرح جامع ترافیکی در مهاباد اجرا می شود

شهردار مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح جامع ترافیکی با هدف ساماندهی وضعیت ترافیک شهری، ساماندهی دست فروشان و سد معبر، اصلاح هندسی تقاطع و همچنین معابر توسط کارشناسان در دستور کار قرار گرفته که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

بابک رستم پور با بیان اینکه مصوبات جلسه شورای ترافیک باید ضمانت اجرایی داشته باشد، اضافه کرد: تاکنون یک طرح جامع ترافیکی در شهر مهاباد اجرایی نشده است تا بتوان براساس آن نسبت به حل مشکلات ترافیک شهری قدم برداشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد هم گفت: علی رغم افزایش ۳۰ درصدی جریمه های راهنمایی و رانندگی به ویژه در زمان های اوج ترافیک ولی مشکل ترافیکی در سطح شهر همچنان پابرجا بوده و نشان می دهد افزایش جریمه راهکار مناسبی برای کاهش معضل ترافیک نخواهد بود.

معاون فرماندار مهاباد: رفع مشکلات ترافیک شهری نیاز به فرهنگ سازی دارد

سرهنگ حاتم ابراهیمی بیان کرد: وجود یک جرثقیل حمل خودرو برای انتقال و توقیف خودروهای مختلف به جای جریمه بسیار کارسازتر است که باید از طرف شهرداری تهیه و در اختیار راهنمایی و رانندگی قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در برخورد با تاکسی های اینترنتی نیز افزود: تیم متشکل از مامور شهرداری و راهنمایی رانندگی اقدام به اعمال قانون و جریمه خودروهای اینترنتی که خارج از دستورالعمل شهرداری اقدام به جابه جایی مسافر می کنند، به صورت ۲ شیفت در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش ترافیک شهری بر خلاف وضعیت فعلی باید از تردد و ورود خودروهای شخصی کاسته و در مقابل استفاده از سیستم حمل و نقل شهری افزایش پیدا کند. 

بررسی طرح ترافیک شهری، برخورد با تاکسی های اینترنتی، ساماندهی تاکسی های روستایی در این جلسه مطرح شد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha