بیش از ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۳۴ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان تسهیلات در ۹ ماهه امسال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب ودیعه مسکن، کارگشایی،اشتغال، فرهنگی و درمانی  به ۲ هزار و ۹۶۱ مددجوی زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق امداد و ولایت با پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب ۲ هزار و ۶۱ فقره تسهیلات بیشترین وام های پرداختی به مددجویان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: این صندوق در قالب کارگشایی هشت میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به هزار و ۶ نفر تسهیلات و در قالب اشتغال پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ۳۹۷ نفر مددجو این نهاد تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: همچنین صندوق امداد و ولایت به ۵۵۱ نفر مددجو در قالب تسهیلات مسکن شامل مسکن، عمرانی و ودیعه مسکن به ترتیب ۲ میلیارد و ۲۹۸ میلیون تومان، ۸۹۷ میلیون تومان و یک میلیارد و ۷۷ میلیون تومان پرداخت کرده است.

الهی راد اظهار داشت: ۳۰۷ مددجو دیگر نیز در قالبهای وجوح اداره، فرهنگی، کسب و کار و درمانی تسهیلات دریافت کرده اند.

وی گفت: همچنین  بانک مهر به ۸۱۷ نفر مددجو ۱۱ میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که از این تعداد ۵۹۰ نفر در قالب کارگشایی به ارزش پنج میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان ، ۱۱۵ نفر در قالب اشتغال به ارزش پنج میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان و مابقی تسهیلات پرداختی در قالب ودیعه مسکن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در همین رابطه بانک رسالت نیز به ۸۳ نفر به ارزش چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha