۱۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دانشگاه پزشکی مشهد ۳ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مشهد- ایرنا- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون تنها ۱۰.۶۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال زیر مجموعه این دانشگاه سه دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند در حالی که دز سوم در تمام مراکز بهداشتی، تجمیعی و سیار واکسیناسیون تزریق می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز یکشنبه به نقل از دکتر مجید جعفری نژاد گزارش داد:با توجه به این که واکسیناسیون یکی از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری و بدحالی بعد از ابتلاست از عموم مردم درخواست می کنیم در صورت فرا رسیدن موعد مقرر برای دریافت واکسن نوبت دوم و سوم خود اقدام کنند.

وی افزود: تا کنون ۹۳.۲۲ درصد از گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، دز نخست واکسن کرونا و ۷۸.۶۵ درصد از این گروه سنی دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در افراد بالای ۱۲ سال نیز تاکنون ۹۲.۸۳ درصد دز نخست واکسن و ۷۷.۷۵ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

جعفری نژاد افزود:انجام واکسیناسیون کامل، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به اومیکرون دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند.

از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فقط گناباد از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴۱ تن دیگر از هموطنان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و در همین بازه  زمانی شمار تزریق واکسن از ۱۲۰ میلیون دز عبور کرد.

بنا بر این گزارش از دیروز شنبه تا امروز یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۹۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha