معضل زباله مازندران با تکمیل طرح‌های در دست اجرا حل خواهد شد

ساری - ایرنا - معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اعلام این که نیروگاه زباله‌سوز نوشهر از روز شنبه یازدهم دی ماه امسال در مدار تولید برق قرار گرفت ، گفت : با جدیت اعلام می کنم که معضل زباله مازندران با تکمیل طرح‌های در دست اجرا به طور کامل حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهدی رازجویان روز یکشنبه در آیین معارفه معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران که آیین  خداحافظی خودش هم محسوب می شد ،افزود : تولید برق در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر افتخاری بزرگی است که در روز گذشته حاصل شد و از این به بعد این نیروگاه ظرفیت خوبی برای اجرای عمرانی و اقتصادی در منطقه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته که کشور و استان مازندران با جنگ اقتصادی، شیوع کرونا و سیل دست و پنجه نرم می‌کرد، توسعه عمرانی در مازندران متوقف نشد و طرح‌های خوب و قابل قبولی به مردم این دیار هدیه داده شد.

معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، برای اولین بار در مازندران در سال گذشته سازمان پسماند ایجاد شد، گفت: با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های راهبردی مسیر توسعه عمرانی در مازندران هموار شده است.

رازجویان تصریح کرد: نیروگاه زباله‌سوز ساری در ساری در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، اما اکنون این طرح ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۷ درصد تجهیزات آن هم خریداری و برای نصب در محل حاضر است.

وی ادامه داد : تزریق مالی خوبی از سوی دولت در سال‌های گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه پسماند مازندران انجام شد و با جدیت می‌گویم که با تکمیل این طرح‌ها، در آینده نزدیک مشکل زباله استان به طور کامل برطرف خواهد شد.

معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت : اخذ مجوز راه‌اندازی اسکله‌های بی‌نام در مازندران از دیگر اقدامات ارزنده در حوزه عمرانی است که به طور قطع در سال‌های آینده مردم این دیار با اجرای طرح‌های اقتصادی حلاوت آن را خواهند چشید.

رازجویان با اشاره به اجرای طرح توسعه‌ای و تکمیل چندین ورزشگاه در مازندران در سال‌های گذشته، افزود: رفع نقص و تکمیل سکو در دو طرف ورزشگاه وطنی قائمشهر و همچنین بهره‌برداری از ورزشگاه ناطق نوری نوشهر از اقدامات حوزه ورزشی و عمرانی استان است.

معضل زباله مازندران با تکمیل طرح‌های در دست اجرا حل خواهد شد

افزایش ضریب گازرسانی به روستاهای مازندران

وی با بیان اینکه، ضریب گازرسانی در مازندران در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: در زمان حاضر ۹۷ درصد مناطق شهری و روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

رازجویان با اشاره به آزادسازی ۸۷ درصدی سواحل دریای مازندران، ادامه داد: در سال‌های گذشته عزم جدی از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای آزاد سازی سواحل دریای مازندران ایجاد شد که ماحصل آن مبارزه با متجاوزان حریم سواحل دریا بود.

معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اضافه کرد: در سال‌های گذشته در شهرهای گروه الف استان بعد از هر بارندگی و جاری شدن سیلاب شاهد گِل آلود شدن آب‌ شُرب می‌بودیم که با راه‌اندازی ۲ تصفیه‌خانه این مشکل حل شد و ساخت سومین تصفیه خانه درمنطقه در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: در بحث مهار آب‌های سطحی هم در استان اقدامات خوبی در دست اجرا است و با اقدامات زیرساختی که انجام شد و تکمیل طرح‌ها بزودی ۴۰ درصد از آب‌های سطحی استان جمع‌آوری خواهد شد.

زارجویان با بیان اینکه در سال‌های گذشته در تعریض، ساخت، نوسازی و بازسازی جاده‌های استان در مناطق شهری و روستایی اقدامات خوبی انجام شد، خاطر نشان کرد: توسعه فرودگاه‌های استان به باور کارشناسان این حوزه در سال‌های گذشته مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با بیان این که تعهد ساخت مسکن مهر در مازندران ۵۷ هزار خانه بود، گفت: در زمان حاضر ۵۴ هزار واحد مسکونی در این طرح در استان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: قرار بود در سال‌های گذشته ۲ هزار واحد مسکونی برای اقشار مستضعف جامعه در مازندران ساخته شود که معاونت عمرانی استانداری نه تنها در این حوزه به تعهدات خود عمل کرد بلکه ۲۰۰ واحد مسکونی اضافه‌تر ساخت.

به گزارش ایرنا، رضا علیخانی کوشکک با پیشنهاد استاندار مازندران و با حکم وزیر کشور، به عنوان معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار منصوب و امروز یکشنبه طی نشستی در استانداری معرفی شد. همچنین در این آیین از تلاش‌های مهدی رازجویان، معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار قدردانی شد.

رازجویان، از ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران را برعهده داشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha