۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84599455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار قرمز درباره خسارت بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اعلام کرد که از امشب تا فردا (دوشنبه) بارش‌های رگباری در این استان تشدید می‌شود و جاری شدن روان‌آب و سیلاب در نیمه شرقی و جنوبی همچنین ایجاد خسارت به تاسیسات زیربنایی، قنوات، ابنیه و راه قابل پیش‌بینی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی براساس داده‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز تا سه‌شنبه (۱۴ دی ماه) رگبار باران همراه با رعد و برق، در نقاط سردسیر و کوهستانی تشکیل مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بنابر این اخطاریه هواشناسی امشب تا دوشنبه شب بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی تشدید می‌شود لذا با توجه به رطوبت بالای زمین و تغذیه رطوبتی بسیار زیاد از عرض‌های جنوبی، وقوع روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها به‌ویژه در نیمه شرقی و مشخصا شهرستان‌های جنوبی استان از جمله نهبندان، سربیشه و خوسف می‌تواند سبب ایجاد خسارت به تاسیسات زیربنایی، قنوات، ابنیه و راه به‌ویژه در مناطق روستایی شود.

همچنین در ارتفاعات بارش پراکنده برف و تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با یادآوری تشدید بارش‌ها در روز دوشنبه، پرهیز از سفرهای غیرضروری، خودداری از رفت و آمد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام را توصیه کرد.

سامانه بارشی قبلی از پنجشنبه هفته گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارندگی در اغلب نقاط استان قابل توجه و در پنج شهرستان از شدت بیشتری برخوردار بود که در برخی نقاط به ۳۰ میلیمتر هم رسید.

سیلاب و روان‌آب‌های بارندگی در این مدت خسارت قابل توجهی نداشت و اداره کل هواشناسی امروز برای فعالیت سامانه بارشی جدید هشدار سطح قرمز (اقدام همه‌جانبه) صادر کرد.

همچنین ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی آماده‌باش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha