سرلوحه نیروهای مقاومت، دفاع از حرم اهل بیت (ع) است

تهران- ایرنا- جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: سرلوحه تمام نیروهای مقاومت از جمله شهید والا مقام سردار قاسم سلیمانی دفاع از حرم اهل بیت (ع) بود و همه آرمان‌ها ی آنان را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار علی فضلی روز یکشنبه در مسجد امام خمینی واقع در بازار بزرگ تهران در جمع بازاریان افزود: قاسم سلیمانی شهید سرافراز جبهه مقاومت کشورهای مختلف را سامان داد، به همین دلیل جبهه مقاومت در منطقه حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه اگر از خودگذشتگی و ایثار شهید سلیمانی نبود امکان نداشت که جبهه مقاومت دوام بیاورد، ادامه داد:  حاج قاسم همیشه در سخنرانی‌های خود می‌گفت که سرلوحه کار در جبهه‌های مقاومت همان هشت سال دفاع مقدس است.

فضلی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کرد، افزود: این شهید والا مقام احکام الهی را در این زمینه پیاده و وحدت شیعه و سنی را به میدان مقاومت آورد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: شهید سلیمانی در عملیات‌ کربلای چهار و پنج نقش بسزایی ایفا کرد و در عملیات کربلای چهار فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود؛ در آن عملیات دستاوردی نداشتیم اما سعه صدر در وجود سردار موج می زد و خود را برای نبرد بعدی آماده می‌کرد.

فضلی ادامه داد: در جلسه فرماندهی، جبهه‌های جنوبی بررسی و مقرر شد برای آزادسازی شلمچه اقدام کنیم؛ سه تا ۱۰ کیلومتر موانع متعدد طبیعی و مصنوعی بین ما و عراق وجود داشت و کمین عراقی‌ها و مستحکم‌ترین دژ تاریخ دفاع مقدس با وجود ۲۵۰ متر سیم خاردار به هم پیوسته در این مناطق وجود داشت.

وی ادامه داد: پس از بررسی و تحلیل فرماندهان و با اخذ نظر امام خمینی (ره)، اجرای عملیات کربلای پنج  قطعی و همه فرماندهان از جمله سردار سلیمانی با اینکه در عملیات قبلی شکست خوردند، برای خط شکنی اعلام آمادگی کردندو نیروهای شناسایی ما با عنایت خداوند به دژ شلمچه رسیدند.

فضلی گفت: جبهه ما جبهه عشق و داوطلبی است و برای عملیات کربلای چهار، ۶ ماه آموزش و سازماندهی نیروها انجام شد و نیروها ۲ ماه در آماده باش و ۲۰ روز در قرنطینه بودند اما همین نیروها حاضر نبودند جبهه را ترک کنند و آماده عملیات کربلای پنج بودند.

وی با اینکه رزمندگان کربلای پنج با امام خمینی (ره) دیدار کردند، گفت: ۸۰۰ کارت برای ملاقات به ما دادند و رزمندگان به دیدار امام به حسینیه جماران آمدند، من برای دست بوسی نزد امام رفتم و وقتی دستان امام را گرفتم رو به ایشان گفتم خودتان وعده دادید رزمندگان را به ملاقات می‌پذیرید اما الان می‌گویند ۸۰۰ نفر بیشتر پذیرفته نمی‌شوند که امام فرمودند اجازه بدهید رزمندگان بیایند و ملاقات دوم انجام شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: ما به تمام اهداف کربلای پنج رسیدیم و نکته مهم این عملیات این بود که بیش از ۸۵ درصد رزمندگان آن عملیات، از نیروهای بسیجی بودند.

فضلی افزود: شهید سلیمانی مردم‌دار بود؛ نیروهای جبهه مقاومت از افغانستان، پاکستان، عراق، یمن، سوریه، لبنان و ایران بودند که حتی زبان هم را متوجه نمی‌شدند اما حاج قاسم جبهه مقاومت را سامان داد تا از مستضعفان دفاع کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha