۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 892
کد خبر: 84599648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد

تهران- ایرنا- دبیر شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از رونمایی سند راهبری این دانشگاه خبر داد و گفت: در اجرای این برنامه با توجه به سیاست‌های اسناد بالادستی، اسلامی شدن دانشگاه، نقشه تدوین جامع سلامت، سیاست های ابلاغی سلامت و سیاست های علم و فناوری ضمن توجه به راهبردهای ملی مورد توجه است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، حسن پیری در مراسم رونمایی از سند راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: یکی از اصلی ترین رهنمودها و ماموریت های اصلی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین برنامه راهبردی است که به سرعت در دستور کار دانشگاه قرار گرفت. در بازه زمانی سه ماهه از آغاز تدوین و اجرای برنامه های راهبردی برنامه تحول دانشگاه، تمامی فعالیت های این برنامه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این آیین اظهار داشت: در حال حاضر هفت درصدجمعیت کشور خدمات سلامت را از این دانشگاه دریافت می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بزرگترین تولید کننده خدمات سلامت در کشور است.

 علیرضا زالی گفت: این وسعت جغرافیایی ارایه خدمات سلامت در کشور بی نظیر است، در حالی که اگر اتباع سایر کشورها و جمعیت شناور را در نظر بگیریم؛ این عدد بسیار بزرگتر خواهد شد.

وی در ادامه ضرورت اجرای برنامه های تحول در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان بزرگترین تولید کننده خدمات سلامت کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اجرای این برنامه راهبردی می تواند مانع فعالیت های فرسایشی و باعث اجرای برنامه های راهبردی در دانشگاه شود.

زالی با بیان این که امروز شاهد رونمایی یکی از اسناد وزین دانشگاه در طول سالیان اخیر هستیم، تصریح کرد: شالوده اصلی برنامه تحول دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اتکا به نگاه کارشناسی و خرد جمعی تدوین شد و ۳۵۰ کارشناس زبده دانشگاه با نگاهی جدی در طراحی و تدوین برنامه تحولمشارکت داشته اند.

وی با بیان این که خطر ایستایی آفت آسیب شناسی مدیریت دانشگاهی در جهان است، گفت: تحول در مرزهای کلیشه ای متعارف در مدیریت دانشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برنامه‌های فرادانشگاهی به تکنیک‌های جدید با نگاهی کارشناسانه نیاز دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: در تدوین بخشی از سند برنامه تحول دانشگاه از تجربیات مدیریتی سال های گذشته استفاده شده است. شناسایی شیوه های اجرای برنامه های تحول و فرا دانشگاهی به تکنیک های جدید با نگاهی عمیق و کارشناسانه نیاز دارد که در تدوین این برنامه به آن توجه شده است. توجه به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از رئوس اصلی برنامه راهبردی تحول دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه تحول دانشگاه همسان سازی نیز مورد توجه است، گفت: در تدوین این برنامه نیازمند تکنیک های جدید هستیم که از اسنادبالادستی بهره برده ایم.

زالی در ادامه از استخراج ۴۸ راهبرد کلیدی در فرآیند اولویت بخشی در تدوین برنامه تحول دانشگاه خبر داد و افزود: از میان راهبردهای متعدد هفت آیتم استخراج شده و بخشی از آن ادغام و بخش دیگری ساده سازی شده است.

وی به روز رسانی و تکامل زیرساخت های دانشگاه را ضروری دانست و از حضور هزار و ۴۵۵ عضو هیات علمی با متوسط ۵۱ سال، ۲۰ بیمارستان، ۱۲ دانشکده، ۷۷ مرکز تحقیقاتی و ۶ پژوهشکده خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تدوین برنامه تحول دانشگاه بر مبنای برنامه های منعطفانه و دینامیک طراحی شده، به شکلی که میزان انطباق این برنامه ها با نیازهای پیرامونی به خوبی دیده شده است.

زالی گفت: برنامه های فرادانشگاهی به تکنیک های جدید با نگاهی عمیق و کارشناسانه نیاز دارد. مساله محوری، پاسخ منطقی به رفع مسائل و مشکلات دانشگاه، عدالت محوری و محرومیت زدایی بخشی از مواردی است که در سند تحول دانشگاه به آن توجه شده است.

وی مدیران را ستون اصلی اجرایی دانشگاه توصیف کرد و افزود: با اجرای این برنامه سطح بالایی از کارگروهی سازمانی ایجاد خواهد شد؛ چرا که تعهدسازمانی و کارگروهی بین مدیران شالوده اصلی برنامه مذکور است.

زالی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: عمق استراتژیک منطقه ای و فرا منطقه ای و تبدیل شدن به دست برتر منطقه را رهین جسارت های ستودنی سردار سلیمانی هستیم.

براساس این گزارش، در این سند، تدوین هفت راهبرد اصلی در این برنامه گنجانده شده و ارتقای کمی و کیفی با هدف محرومیت زدایی و تاکید بر پیوست عدالت بخش دیگری از برنامه های تحول دانشگاه است. 

برنامه توسعه متمرکز بر مزیت های رقابتی آموزشی، پژوهشی، فناوری، بهداشتی درمانی و فرهنگی، ارتقاء کمی و کیفی خدمات سلامت با هدف عدالت و محرومیت زدایی، بین المللی سازی دانشگاه در تمام عرصه های ماموریتی، مدیریت بهینه منابع ( انسانی، مالی و کالبدی)، دستیابی به دانشگاه کارآفرین و مولد منابع، تحول دیجیتال در دانشگاه (دانشگاه هوشمند و الکترونیکی) و ساماندهی نظام ارتباطات و تعامل رسانه ای دانشگاه هفت راهبرد کلیدی برنامه تحولی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha