مجموع مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۸۷ هزار و ۱۳۴ مورد رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از انجام ۲۶۴ هزار و ۶۶ مورد تست تشخیص مولکولی کرونا در این استان خبر داد و گفت: بر اساس آن از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۷ هزار و ۱۳۴ مورد مبتلا شناسایی شده است.

سید راشد جزایری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اثبات شیوع سویه اومیکرون در کشور و استان با توجه به قدرت بالای انتشار این ویروس جهش یافته از این به بعد سویه غالب در استان اومیکرون است.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال سویه اومیکرون ۶۰ برابر بیشتر از دلتا و آلفا است، تصریح کرد: آبریزش بینی، گرفتگی صدا و بدن درد بارزترین علائم ابتلا به ویروس اومیکرون است که شباهت بسیاری به ویروس آنفلوآنزا دارد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص ویروس آنفلوآنزا در استان به تازگی راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: در ابتدا از افراد دارای علائم آزمایش کرونا گرفته می‌شود و چنانچه آزمایش آنها منفی شد احتمال ابتلا به آنفلوآنزا بررسی می‌شود.

جزایری با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم استان برای مهار سویه اومیکرون اظهار داشت: اگر چه موارد سرپایی ابتلا به اومیکرون بیشتر از موارد بستری است اما چنانچه همه‌گیری این ویروس با سرعت بالایی در استان انجام گیرد نمی‌توان این وضعیت را به خوبی مهار کرد و خطرناک می‌شود از همین رو همچنان به مردم استان توصیه می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی در ادامه از ابتلای ۱۲ بیمار به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: از این تعداد سه بیمار بستری شدند و ۹ بیمار سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در شبانه‌روز گذشته موردی از فوت ناشی از ابتلا به کرونا ثبت نشده است و کماکان موارد فوتی ناشی از این ویروس در استان یک هزار و ۷۵۹ نفر است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha