۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84599859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: نبود بِرندهای موفق در استان، آسیب‌زاست

اصفهان – ایرنا – استاندار اصفهان گفت: این استان بدلیل نداشتن برندهای موفق نمی‌تواند کارهای بزرگ اقتصادی انجام دهد که این خود آسیبِ جدی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی، عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در استانداری با انتقاد از اینکه اصفهان دارای هیچ بِرند موفقی نیست،

افزود: این در حالیست که برخی بِرندها در کشورهای دیگر بسیار موفق بوده‌اند ولی در استان اصفهان با این همه ادعا، اتفاقی در این  زمینه رُخ نداده است.

وی تاکید کرد: این مهم باید نیز در جلسات کارگروه پژوهشی استان مورد بررسی و سیاستگذاری قرار گیرد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: مقوله سیاستگذاری در حوزه‌های پژوهشی استان نیازمند گام جدی و رو به‌ جلوست.

وی افزود: با توجه به جایگاه استان که دارای ظرفیت‌های اقتصادی قابل‌ توجهی است باید در عرصه سیاست‌های کلی پژوهش بطور جدی وارد عمل شد.

مرتضوی خاظهار داشت: با توجه به شکل‌گیری این کارگروه در استانداری و جایگاه حاکمیتی این مجموعه، سیاستگذاری در حوزه پژوهش باید بعنوان موضوعی مهم،  مطمح نظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

 استاندار اصفهان گفت: در این راستا باید بر مبنای گردش مالی استان، بنگاه‌های اقتصادی موجود را به سمتی هدایت کرد تا بتوانند هم حوزه‌های پژوهشی و آموزشی را در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تقویت کنند و هم باری از دوش استان بردارند.

مرتضوی افزود: به این منظور باید کارگروه پژوهشی با نگاه راهبردی برای شناسایی مشکلات و نیازهای استان در حوزه‌های مختلف از جمله آلودگی هوا، ترافیک، اقتصاد، آسیب‌های اجتماعی و دیگر بخش ها وارد عمل شود و سیاستگذاری کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: از سال آینده، جلسات این کارگروه باید در سه ماهه اول سال برگزار شود تا برای طول سال برنامه‎‌ریزی و اولویت‌سنجی‌ لازم در گروه‌های کاری مربوطه صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه ۹ طرح پژوهشی در حوزه صنعت و معدن، استاندارد، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و بهزیستی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha