سفیر ایران در پاکستان: عاملین و آمرین ترور سردار سلیمانی باید تاوان جنایت خود را بپردازند

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اشاره به جنایت وحشیانه رژیم تروریستی آمریکا در منطقه و عملیات ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان، گفت: عاملین و آمرین ترور سرداران مقاومت باید تاوان جنایت شیطانی خود را بپردازند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» این اظهارات را طی سخنرانی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان به اهتمام سفارت ایران در اسلام‌آباد عنوان کرد.

در این مراسم مسوولان نهادهای ایرانی مستقر در پایتخت پاکستان، دیپلمات‌های کشورمان، اعضای خانواده‌های آنان و همچنین برخی از شخصیت‌های مذهبی پاکستان حضور یافتند.

سفیر کشورمان با قرائت آیه ۲۹ از سوره فتح، گفت: آنچه درباره شهید سلیمانی با استفاده از این آیه شریفه قابل گفتن است این است که این شهید عزیز اهل ایمان و مومن بود و به مقام معیت و همراهی با مقام ولایت رسیده بود.

وی افزود: ویژگی‌های برجسته فرمانده شهید سپاه قدس در طول ۴ دهه گذشته چنین مطلب را به اثبات می‌رساند. دافعه و خشم حداکثری در مقابل بیگانگان و اسلام ستیزان، جاذبه و رافت حداکثری در میان مؤمنین و خودی‌ها و اینکه سردار دل‌ها اهل عبودیت بودند.

سفیر کشورمان در ادامه به تشریح ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی هم دافعه و خشم در برابر دشمنان داشت و هم جاذبه و اخلاق حسنه با مردم. وی عبودیت، بندگی، اخلاص مثال زدنی به مقام قرب الهی و فضل و رحمت الهی را از دیگر ویژگی این سردار اسلام برشمرد و وی را قهرمان ملی و اسوه مقاومت نامید.

سفیر ایران در پاکستان: عاملین و آمرین ترور سردار سلیمانی باید تاوان جنایت خود را بپردازند

حجت الاسلام «عارف واحدی» رئیس شورای علمای شیعه پاکستان نیز طی سخنانی سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را به عموم مردم ایران و مقام معظم رهبری (مد ظله) تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه شهادت شهیدان جبهه مقاومت، جهان را لرزاند، گفت: زندگی این عزیزان الگویی ارزشمند برای همه ما است. 

عارف واحدی در ادامه افزود: قرآن کریم، تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و درس های کربلا به ما می آموزد که ایمان بیاورید، هراسی از دشمنان نداشته باشید و در مقابل ظلم باید ایستادگی کرد و اینها همه از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی مالک اشتر زمانه بود.

سفیر ایران در پاکستان: عاملین و آمرین ترور سردار سلیمانی باید تاوان جنایت خود را بپردازند

حجت الاسلام «ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز ضمن قرائت آیه شریفه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" طی سخنانی در این مراسم گفت: اسلام دینی جهان شمول است و متعلق به قوم و یا منطقه خاصی نیست، پیامبر اکرم نیز برای هدایت بشریت آمده اند لذا پیام اسلام برای تمامی جهانیان است. 

وی گفت: حضرت امام خمینی (قدس سره شریف) در زمانی اسلام ناب محمدی (ص) را مطرح کردند که اسلام دچار انحراف شده بود. جدایی دین از سیاست مصداق بارز اسلام جعلی بود که در دنیا رواج می دادند که از آن می توان به اسلام آمریکایی نام برد. امام بحث فقر و غنا و حق و باطل را مطرح کردند و تفکر امام موجب شد تا ایشان امام مستضعفین عالم باشند. در مکتب امام خمینی اشخاص زیادی رشد پیدا کردند که با تفکر جهانی نیز عجین بودند و سردار سلیمانی یکی از آن ها بود.

علامه جعفری گفت: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی جامع داشت با صفات متضاد. وی فردی شجاع، کریم و برای ما استاد اخلاق بود. همانطور که حضرت علی (ع) را شقی ترین اشقیا شهید کردند او نیز به دست اشقیا مانند سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قطعه قطعه و شهید شد.

سفیر ایران در پاکستان: عاملین و آمرین ترور سردار سلیمانی باید تاوان جنایت خود را بپردازند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha