سردار سلیمانی نجات‌بخش جهان اسلام از دست غده سرطانی داعش بود

سنندج-ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهید سلیمانی جهان اسلام و کردهای عراق را از شر غده سرطانی داعش نجات داد و امروز تک‌تک مردم کرد عراق قدردان شهید سلیمانی هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد حیدر کرار عباس‌آباد سنندج اظهار داشت: هرچه داریم از برکت خون شهداست و کسی که با شهید و ایثار و از خودگذشتگی مخالفت می‌کند حق ندارد در مسجد خدا حاضر شود.

وی اضافه کرد: همه کسانی که در این مکان جمع هستند دوستدار شهدا و اهل بیت و دعوت شدگان اهل بیت هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان  از این استان بعنوان خطه خون و شهدا نام برد که  مردم باصلابتش پنج‌هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و افزود: لقای پروردگار چیزی بود که شهدا پیگیر آن بودند و امیدواریم همه ما پیروان راستین اهل بیت، دین و شهدا باشیم.

وی گفت:‌ مردم فهیم و ولایت‌مدار کردستان همواره رهروان راه شهدا بوده و هستند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با قدردانی از تمام کسانی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند، این حضور را نشانه قدرشناسی مردم کردستان از سردار دلها برشمرد.

وی افزود:‌ بعضی وقت‌ها نیازی نیست که برای انسان به خاطر گناهانی که مرتکب می‌شود بلا و غضب نازل شود، همین که نتواند در چنین مجالسی که برای شهدا برپا می‌شود شرکت کند و محبت اهل بیت را در دلش داشته باشد، بزرگترین تبیه و جزا است.

دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی ویژگی بارز سردار سلیمانی

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ایام فاطمیه اظهار داشت: شهید سلیمانی دشمن‌شناس و زمان‌شناس بود و بعنوان فرمانده‌ای مقتدر دشمن اصلی را می‌شناخت و می‌دانست کجا وارد میدان شود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری با بیان اینکه این اقتدار سردار سلیمانی، دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کرد، افزود: حاج قاسم سلیمانی حامی مظلومان بود و از هر آنچه در توان داشت برای دفاع از مظلومان استفاده می‌کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  افزود: سیره، روش و منش پیامبر اسلام مطابق با قرآن بود و شهید سلیمانی هم به سیره پیامبر اقتدار کرد و امروز به افتخار همه آزاداندیشان و مظلومان جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مومنین بین خود انسان‌های مهربان هستند و هرچه نفرت و کینه در دل دارند نسبت به دشمنان است، گفت: شهید سلیمانی با شناخت واقعی از دشمن می دانست که کجا باید دست به اسلحه ببرد و کجا باید وارد کارزار شود.

حجت‌الاسلام عسکری گفت: اگر در بین مسلمانان کسانی باشند که به دیگران کینه داشته باشند نه بویی از دین و سیره پیامبر مکرم اسلام(ص)   برده و نه چیزی از مکتب شهید سلیمانی فرا گرفته‌است.

در این مراسم از خانواده معظم شهیدان یدالله محمدی، محمد یوسفی، احمد حسنی، عبدالله حسین‌پناهی، حسن فیضی، سیدطاهر کرمی و خالد حسین‌پناهی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha