امام‌جمعه میاندوآب‌: مقامی بالاتر از مقام شهادت نزد خداوند نیست

مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب با اشاره به جایگاه والای شهدا گفت: هیچ مقامی نزد خداوند بالاتر از مقام شهادت نیست.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده یکشنبه شب در آیین گرامیداشت سالگرد شهدای سربازان گمنام (شهید حاج یونس امانی) در حسینیه علی‌اکبر روستای "زنجیرآباد" میاندوآب که با حضور پرشور مردم و مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به مقام شهدا از نظر قرآن کریم اظهار داشت: به کار بردن کلمه مرگ برای شهید درست نیست، چرا که در ۱۰ آیه قرآن کریم به صراحت به زنده بودن شهدا اشاره شده و بنابراین شهدا دارای حیات دنیوی و اخروی هستند.

وی با بیان اینکه شهدا را باید زنده پنداشت، افزود: شهدا نظاره‌گر اعمال و رفتارهای ما به صورت واقعی هستند و همچنین براساس قرآن کریم در نزد خدای متعال خود رزق و روزی اخروی (قرب الهی، همنشینی با اهل بیت و همترازی با اهل بیت) دارند.

وی ادامه داد: شهدا انسان‌های بی‌گناه و پاک خدا بوده و طبق گفته قرآن همیشه شاد و مسرور هستند و رحمت الهی که همان قرار گرفتن در بالاترین منازل بهشت است، همیشه شامل آنان می‌شود.

مقامی بالاتر از مقام شهادت نزد خداوند نیست

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) با اینکه امام و در دامن پیامبر اکرم (ص) بود، هنگام ضربت خوردن که بوی شهادت را چشید، خود را رستگارترین فرد خواند، گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با خانواده شهدا گریه می‌کنند و یا معظم‌له دو زانو بر تابوت شهید صیاد شیرازی بوسه زدند و این یعنی درجه ای بالاتر از شهادت نیست.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همچنین حضرت امام خمینی (ره) نوجوان ۱۳ ساله را رهبر خطاب می‌کنند که باید با این عبارت به اهمیت شهادت پی‌برده شود، اظهار داشت: علم‌اندوزی در راه خدا و از دنیا رفتن در آن راه شهادت محسوب می‌شود و همچنین آن کسی که خدا، پیامبر و جانشین آن را شناخته و اعتقاد قلبی به آنها داشته باشد، مرگش نیز شهادت تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه از دنیا رفتن هنگام دفاع از خانواده یش نیز شهادت محسوب می‌شود، افزود: از دیدگاه امام جعفر صادق (ع) مومن نیز شهید است به شرطی که ایمان کافی برای خداوند متعال داشت و در عمل نیز آن را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که بیشترین امکانات به خانواده های شهدا اختصاص یافته است، گفت: تعبیر اینکه خانواده‌های شهدا از بهترین امکانات استفاده می‌کنند، درست نیست چرا که شهدا با تقدیم ارزشمند نعمت زندگی که همان جان و خون‌شان است، برای ما امنیت و آسایش ارمغان آورده ‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا همچنین با گذشت از عزیزان خود (خانواده) در راه امنیت برای کشور زحمت کشیدند، اظهار داشت: اکنون نیز مرزبانان در نقاط صفر مرزی و در سرمای سوزان در برقراری امنیت تلاش می‌کنند، باید قدردان آنان بود.

وی همچنین با تاکید بر توجه به اشتغال فرزندان شهدا گفت: در میاندوآب خانواده شهیدی وجود دارد که چهار فرزند آنها با بالاترین درجه علمی همچنان بیکار هستند و باید در این زمینه مسوولان اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب همچنین از مسوولان و آحاد مردم به جهت حضور پرشور و گسترده در آیین گرامیداشت شهدای سربازان گمنام به ویژه شهید "حاج‌یونس امانی" قدردانی کرد.

قرائت زندگی نامه شهید "حاج‌یونس امانی" توسط دختر خردسالش در ابتدای مراسم حال و هوای خاصی به این آیین بخشید.

مقامی بالاتر از مقام شهادت نزد خداوند نیست

همچنین عزاداری و سینه زنی به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه و حضور مسوولان و مردم در مزار شهید "حاج‌یونس امانی" برای نثار فاتحه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

شهید یونس امانی اهل روستای زنجیرآباد میاندوآب است که به همراه ۲ تن دیگر از همرزمانش شامل محمدرضا گل محمدی و محمد حسین کاشفی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۶ در راه دفاع از امنیت کشور و مبارزه با ضد انقلاب در پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha