بیش از ۵۷۰۰ نفر در واحدهای صنعتی میاندوآب مشغول کار هستند

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: هم‌اکنون در ۱۹۴ واحد صنعتی فعال این شهرستان برای پنج و هزار و ۷۲۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده‌ است.

اکبر اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد واحد اقتصادی در زمینه های مختلف صنعتی و با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار و ۶۹ میلیارد ریال در این شهرستان فعال است.

وی با بیان اینکه بیشتر این واحدها در شهرک صنعتی میاندوآب استقرار دارند، افزود:  شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب با ۹۹ واحد تولیدی فعال پس از ارومیه بزرگ‌ترین و فعال ترین مجموعه صنعتی در آذربایجان غربی به شمار می رود.

وی با اشاره به وجود ۲۹ واحد معدنی فعال در این شهرستان نیز گفت: این تعداد واحد معدنی نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی و استخراج سالانه بیش از ۴۶۵ هزار تن انواع مواد معدنی و با اشتغالزایی ۲۷۵ نفر از مردم این شهرستان فعالیت دارند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب بیان کرد: در راستای صیانت از بیت‌المال و حقوق دولتی، طرح ساماندهی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز مواد معدنی و برداشت بدون مجوز و خود سرانه از حریم، بستر رودخانه ها و دپوهای غیرمجاز شهرستان در قالب گشت مشترک با حضور بازرسان اداره صمت، مرجع انتظامی و مدیریت امور منابع آب شهرستان از چندی پیش آغاز و در حال انجام است.

اسدی اضافه کرد: در جریان اجرای این طرح یک دستگاه کامیون کمپرسی فاقد سند و پلاک انتظامی که بصورت غیرقانونی نسبت به خرید و فروش مصالح از افراد غیرمجاز اقدام می‌کرد، توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

وی افزود: در این راستا پرونده تخلفاتی با عنوان تهیه و تأمین و فروش غیرمجاز مصالح رودخانه ای به شخص مورد نظر که یکی از برداشت کنندگان بزرگ غیرمجاز منطقه است تشکیل و جهت رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع شد.

اسدی در خصوص برخورد با خاطیان برداشت غیرمجاز مصالح و مواد معدنی اظهار داشت: اقدامات قانونی در مورد خاطیان وفق ماده ۱۹ قانون معادن و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص تصرف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه محترم قضایی در مورد برداشت کنندگان غیر مجاز اعمال خواهد شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ واحد شن و ماسه مجاز در میاندوآب در حال فعالیت است، افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به تخلفات صنفی، شهروندان هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای دارای مجوز انجام داده و گزارش های خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صمت در میان بگذارند.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و پس از ارومیه و خوی سومین شهرستان بزرگ استان به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha