ولایتمداری و دید قوی نظامی از خصوصیات شهید سلیمانی بود

گناباد- ایرنا- یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و هم رزم شهید سلیمانی، ولایتمداری، مطیع محض رهبر معظم انقلاب و دید قوی و باز نظامی را از خصوصیات این شهید ذکر کرد.

سردار سرتیپ پاسدار علی صلاحی روز دوشنبه به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید سلیمانی را نمی توان فقط یک فرمانده نظامی دانست بلکه وی شخصیتی جهانی داشت و همه چیز را به درستی تشخیص و محور مقاومت را به عنوان عامل مهم مقابله با استکبار در منطقه به هم متصل کرد.

وی ادامه داد: از نظر نظامی می توان شخصیت شهید سلیمانی را به مثلثی تشبیه کرد که یک ضلع آن تقوا و خداترسی است، این شهید همیشه خدا را ناظر بر اعمال خود می دید و عاشق ولایت مطلقه فقیه و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

قائم مقام فرمانده لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: شهید سلیمانی همواره بر این مساله تاکید داشت که اگر می خواهید دیده شوید برای خدا کار کنید خدا خودش باعث دیده شدن شما می شود و اگر برای غیر خدا خودنمایی کنید راه به جایی نمی برید.

وی افزود: ضلع دیگر مثلث نظامی شهید سلیمانی شجاعت و تدبیر بود وی همیشه در خط مقدم نبرد حضور داشت و چون حضور مستقیم در نبرد داشت با تدابیر خوب نظامی سرمنشاء رشادتهای خوب در دوران دفاع مقدس و مقابله با گروهکهای تکفیری نظیر داعش بود.

سردار صلاحی ادامه داد: شهید سلیمانی به هیچ گروه سیاسی گرایش نداشت و فقط ولابت مدار و مطیع خاص رهبر معظم انقلاب بود و بارها بر این مساله تاکید می کرد.

وی گفت: شهید سلبمانی با تدبیر و برنامه با داعش و سایر گروههای تکفیری در عراق و سوریه روبرو شده و در سخت‌ترین شرایط نبرد، بطور مستقیم  در خط مقدم حضور داشت و در تحریم ها هم از نظر نظامی و اقتصادی به ایران کمک کرد و تحریم ها را دور می‌زد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha