اسرائیل با هدف تسهیل شهرک سازی، جولان اشغالی را پاکسازی می‌کند

تهران - ایرنا- رژیم صهیونیستی با هدف تسهیل اجرای طرح شهرک سازی بزرگ در منطقه جولان اشغالی، پاکسازی آن را آغاز خواهد کرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا پس از آنکه چندی پیش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که یک انبار مهمات قدیمی  سوریه مربوط به جنگ ژوئن ۱۹۶۷ را کشف کرده است ، اکنون پایگاه خبری عبری زبان «والا» اعلام کرد که این رژیم تصمیم دارد تا با انهدام این انبار مهمات، عملیات پاکسازی منطقه «متسبیه غادوت» از بقایای خطرناک جنگ گذشته را پایان دهد و انتظار می رود این مکان ها به روی عموم باز شود.

به موجب طرح اخیر کابینه اسرائیل قرار است ۳۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های جدید الاحداث در بلندی‌های اشغالی جولان از جمله شهرک‌های اسیو و میطار طی ۵ سال آینده ساخته شود. همچنین قرار است ۴۰۰۰ واحد نیز در شهرک‌های قدیمی جولان اشغالی احداث شود و بدین ترتیب جمعیت شهرک‌نشینان در این منطقه تا ۴ سال آینده از ۲۳ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

رژیم صهیونیستی در حالی اقدام به تصویب این طرح کرده است که سازمان ملل متحد در ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه واکنش نشان داد و با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد: اقداماتی که رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان سوریه انجام می‌دهد یا انجام خواهد داد، باطل و بی‌اثر بوده و نقض آشکار قانون حقوق بین الملل است.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضعیت تاریخی و نیز حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.  

گرچه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی، به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچگاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha