۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84600615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار مورد بازرسی از انبارهای کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲ هزار و ۱۱۶ مورد بازرسی از انبارهای موجود استان طی ۹ ماهه امسال در قالب گشت مشترک و مستقل انجام شده است.

فرزاد سردارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در راستای کنترل و نظارت بیشتر بر بازار، گشت‌های مشترک با حضور کارشناسان و بازرسان تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی، اماکن و نیروی انتظامی و سازمان جهاد کشاورزی استان در طول سال انجام می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر یک هزار و ۷۶۱ مورد گشت مشترک در استان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در گشت‌های مشترک ۵۴۴ پرونده تخلف به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: علاوه بر گشت‌های مستقل و مشترک از سطح بازار همواره از انبارهای کالا در سطح استان هم بازرسی‌ انجام می‌شود.

سردارزاده ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۱۱۶ مورد بازرسی از انبارهای استان انجام شده که در نتیجه آن ۳۰۱ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۸۲ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی یادآور شد: اطلاعات مربوط به انبارها باید در سامانه جامع انبارها ثبت شود و هر انباری که این اقدام را انجام ندهد کالاهای موجود در آن به عنوان کالای قاچاق ثبت و ضبط می‌شود.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مجموع هم طی این مدت ۶۱ هزار و ۷۳۱مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی موجود در بازار استان انجام شده است.

 سامانه تلفنی ۱۲۴، به طور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی از جمله عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند، سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha