امام جمعه مهاباد: تواضع و اخلاص از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: تواضع و اخلاص از ویژگی های بارز شهید سردار قاسم سلیمانی بود که وی را به یک چهره محبوب در جهان تبدیل کرده است.

ماموستا عبدالسلام امامی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان مهاباد در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، افزود: شکوه و عظمت مراسم بزرگرداشت سردار سلیمانی و همرزم وی در ایران و عراق نشان از بزرگی شخصیت وی نه تنها در بین مردم ایران، سوریه و عراق بلکه در بین همه آزادیخواهان جهان دارد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی علاوه بر یک چهره موفق در عرصه های نظامی و جنگی، یک دیپلمات جهادی بود که تمام معادلات جنگی منطقه را به نفع مردم و حفظ اسلام عوض می کرد.

امام جمعه مهاباد اظهار داشت: این شهید سرافراز در لحظاتی که برخی مناطق جنگی در آستانه از دست رفتن بود، آنچنان حضور یافته و با نبوغ نظامی خود عمل می کرد که شکست را برای رزمندگان مقاومت به پیروزی تبدیل می کرد.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه سلیمانی مرد میدان عمل بود، اضافه کرد: بسیاری از نویسندگان و چهره های برجسته دنیای عرب به تمجید از ویژگی های اخلاقی و نظامی شهید سلیمانی پرداخته و وی را عامل شکست های آمریکا در منطقه خاورمیانه می دانند.

امام جمعه مهاباد: تواضع و اخلاص از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود

فرمانده سپاه مهاباد هم در این مراسم گفت: شهید سلیمانی در داخل و خارج کشور همواره در عرصه مبارزه با داعش در سوریه و لبنان در جمع مردم حضور می یافت که این مردمی بودن، مهم ترین ویژگی این شهید بزرگوار بود.

سرهنگ جلیل نقشی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره آرزوی شهادت داشت، اضافه کرد: در ایران اسلامی که منش و راهبرد جهادی دارد باید تلاش کرد با پرورش مدیران میدانی و جهادی گفتمان و مکتب سردار سلیمانی را در جامعه و به ویژه در بین جوانان و مدیران دستگاه ها تسری بخشید.

سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی روز جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ در نتیجه حمله بالگرد آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha