نخست وزیر یمن: شهید سلیمانی تجلی بخش روح مقاومت بود

تهران - ایرنا- نخست وزیر دولت نجات ملی یمن سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تجلی‌بخش روح مقاومت توصیف کرد و گفت: ما به روابط با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن امروز (دوشنبه) در سخنانی تصریح کرد: یمن بخشی از محور مقاومت در برابر پروژه صهیونیستی - آمریکایی و اهرم های آن است.

وی افزود: ما به داشتن روابط با جمهوری اسلامی ایران - که وقتی کشورهای عربی از حمایت از یمن شانه خالی کردند- در کنار یمن ایستاد، افتخار می کنیم.

حبتور تصریح کرد: ما یاد و خاطره «حسین ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران را که در سایه رنج ملت یمن در کنار آنها پایداری و استقامت کرد، گرامی می داریم.

وی همچنین با ستایش از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی روح مقاومت مستحکم را که همه موانع در مقابله با پروژه آمریکایی - صهیونیستی را در نوردید، تجلی بخشید. 

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: ما باید در کنار همه آزادگان جهان باشیم و مقاومت یک تعهد اخلاقی در قبال مسائل دینی و ملی است.

وی با اشاره به تداوم تجاوزگری حکومت سعودی علیه ملت مظلوم یمن و انتقاد از رویکرد جامعه جهانی در قبال آن گفت: جهان با سکوتی خفت بار تجاوزگری و محاصره علیه ملت یمن را نظاره می کند.

حبتور همچنین به مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: فلسطین مروارید امت اسلامی و مبارزه مسلحانه تنها راه آزادسازی آن است.

وی خاطرنشان کرد: فلسطین محل اجماع همگان است و همه آزادگان جهان با آن احساس همبستگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha