۲.۵ تن چوب بلوط قاچاق در شهرستان شهرکرد کشف و ضبط شد

شهرکرد - ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق انبار شده در یک منزل مسکونی در یکی از شهرهای شهرستان شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ صادق محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی استان، با انجام عملیات کشف چوب قاچاق توسط یگان حفاظت منابع طبیعی، مخفیگاه قاچاقچی چوب در شهرستان شهرکرد شناسایی و چوب زغال بلوط انبار شده کشف و قاچاقچی دستگیر و به مراجه قضایی تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۵۲ هزار کیلوگرم چوب و زغال قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، گفت: امسال برای برخورد با متخلفان قاچاق چوب و زغال و کاهش قاچاق محصولات جنگلی، جریمه هر کیلو چوب جنگلی قاچاق به یک میلیون ریال و هر کیلوگرم زغال قاچاق به سه میلیون ریال افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد و جنگل‌های زاگرس در استان در سال‌های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل‌های زاگرس از عوامل اصلی و تشدیدکننده تخریب این منابع است.

پنج هزار مترمربع  اراضی ملی در شهرستان سامان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از رفع تصرف پنج هزار مترمربع زمین اراضی ملی در پلاک شهرستان سامان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ با هماهنگی دادستان شهرستان این رفع تصرف انجام شد.

وی گفت: در این اراضی، سه نفر از اهالی منطقه سه قطعه از اراضی ملی را تصرف و درختکاری انجام داده بودند که با تلاش ماموران یگان حفاظت ،تخلف انجام شده شناسایی و رفع تصرف انجام شد.

به گفته وی، از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۴۸ هکتار زمین اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha