میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری ۵۸ درصد است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص باید دست کم به ۸۰ درصد افزایش پیدا کند.

سید راشد جزایری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مهار سویه اومیکرون که به سویه غالب در استان تبدیل می‌شود باید ایمنی جمعی را افزایش دهیم از همین ضروری است تا درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: دوری از حضور در تجمعات عامل مهمی برای مهار شیوع ویروس به ویژه سویه اومیکرون است چرا که قدرت سرایت ویروس ۶۰ برابر بیشتر از سایر سویه‌ها است از همین رو یک فرد آلوده در یک جمع افراد زیادی را مبتلا می‌کند.

جزایری روند شیوع کرونا در استان را کاهشی باثبات ارزیابی کرد و گفت: هنوز علائمی از شکل‌گیری موج ششم در استان مشاهده نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۷ هزار و ۱۵۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۹۰ درصد این بیماران بهبود یافته و تنها ۲ درصد منجر به فوت شده است.

جزایری خاطر نشان کرد: تاکنون یک هزار و ۷۵۹ نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha