۱۴ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84601592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیجیان خراسان شمالی ۷۴ زندانی را آزاد کردند

بجنورد- ایرنا- مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: بسیجیان استان امسال در راستای کمک‌های مومنانه ۷۴ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های این خطه آزاد کردند.

سرهنگ عین الله حاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زندانیان با میزان بدهی ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در زندان های این استان تحمل حبس می کردند.

وی با بیان اینکه بسیجیان ۷۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مشارکت کردند افزود: بخش زیادی از این بدهی توسط شکات نیز بخشیده شد و کمک های ستاد دیه و آورده خانواده زندانیان نیز از دیگر اقدامات در راستای آزادی مددجویان بوده است.

وی اظهار داشت:  بسیجیان این استان با راه‌اندازی پویشی برنامه‌ریزی کرده‌اند که در مناسبت های مختلف زندانی های جرایم غیرعمد را از زندان آزاد کنند.

سرهنگ حاتمی گفت: این زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به بدهکاری مالی غیرکلاهبرداری هستند که به علت ناتوانی در پرداخت آن هم اینک تحمل حبس می کنند.

مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا بسیجیان در طرح های مومنانه برای کمک به معیشت خانواده های نیازمند مشارکت کردند که آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیز به یکی از اقدامات خیرخواهانه این طرح افزوده شد.

سرهنگ حاتمی گفت: علاوه بر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بسیجیان در هفت مرحله در قالب گروه های جهادی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت و درمان به زندانیان و خانواده های آنان کمک کردند و همچنین بسته های معیشتی نیز در بین خانواده های این قشر توزیع شد.

به گزارش ایرنا خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۵۰ هزار نفر بسیجی دارد که در قالب ۲۲ سازمان قشری سازماندهی شده اند.

زندانیان جرایم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.

مددجویان از محل کمک های خیران، بسیجیان، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.

در ۹ ماه سال جاری ۱۷۰ تن از زندانیان جرایم غیرعمد این استان با بدهی ۳۷ میلیارد تومان از زندان‌های این استان آزاد شدند.

هم اینک ۹۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان محبوس هستند.

هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان محبوس هستند، این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است که تعداد زندانیان در کانون معمولا بین سه تا هفت نفر است که زیر ۱۸ سال سن دارند.

۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ نا ۴۵ سال سن دارند، بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha