تصادف‌های فوتی در مهاباد ۴۰ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد گفت: امسال آمار فوتی‌های ناشی از تصادف های درون شهری با فرهنگ سازی و همکاری شهروندان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حاتم ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان در سال جاری تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت تصادفات جرحی نیز ۹ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: امسال همچنین تصادفات خسارتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چهار درصدی را نشان می‌دهد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد با بیان اینکه بیشترین میزان تصادفات در خیابان‌های حاشیه شهر اتفاق افتاده است اظهار داشت: امسال میزان اعمال قانون در داخل شهر در راستای تامین بیشتر نظم و امنیت مردم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ ابراهیمی اضافه کرد: عمدە دلایل تصادفات درون شهری مهاباد، از عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ناشی می‌شود.

وی افزود: اگرچه دستگاه‌های متولی در شهرستان برای ارتقای زیرساخت‌ها و حل مشکلات ترافیکی شهر مهاباد ایفای نقش می‌کنند ولی مشارکت شهروندان یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات است.

وی وجود جرثقیل حمل خودروها برای این شهر را ضروری دانست و گفت: حمل خودروهای نمایشگاه ها و همچنین خودروهایی که به صورت دوبل و غیرمجاز در سطح شهر توقف می‌کنند به پارکینگ ها می تواند عامل بازدارنده‌ ای برای جلوگیری از تخلف ها باشد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای گردشگرپذیر این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha