۱۶ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84601678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان: از سرایت طاعون نشخوارکنندگان جلوگیری کردیم

جیرفت - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از واکسیناسیون یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۷۸۱ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در این منطقه طی امسال خبر داد و گفت که از سرایت این بیماری جلوگیری به عمل آمد.

علی احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بررسی و پوشش واکسیناسیون منطقه قرنطینه کانون بیماری، از گسترش بیماری به دام های همجوار و روستاهای اطراف کانون جلوگیری به عمل آمده است.

به گفته وی واکسیناسیون در هفت شهرستان جنوب استان کرمان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ( ppr) را ویروسی و بسیار مُسری برای گوسفند و بز برشمرد و افزود: خرید دام قاچاق و رعایت نکردن موازین قرنطینه ای از عوامل شیوع بیماری در گله است..

وی اظهار داشت: دامداران در صورت مشاهده تلفات غیرعادی در اسرع وقت برای ارائه گزارش به درمانگاه دامپزشکی و ادارات دامپزشکی شهرستان خود مراجعه کنند.

احمدی همچنین از واکسیناسیون چهار هزار و ۹۰۰ قلاده سگ صاحبدار و گله علیه بیمار هاری در این شهرستان ها طی سال جاری خبر داد و گفت: از مهمترین نشانه های این بیماری، علائم غیرعادی در رفتار دام مانند ترشح بزاق، گوشه گیری، تمایل نداشتن به غذا، ترس از آب و نور، حملات غیرقابل کنترل و در نهایت فلجی و مرگ است.

وی از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ های گله خواست همکاری لازم را با گروه های اعزامی برای واکسیناسیون سگ ها در برابر بیماری هاری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha