۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84601934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنتور برق ۹ روستای سقز تکخوانی شد

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84601934
کنتور برق ۹ روستای سقز تکخوانی شد

سنندج- ایرنا- مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: از ابتدای امسال تاکنون کنتور برق ۹ روستا با ۹۰۶ اشتراک در شهرستان سقز تکخوانی شده است.

عبدالله ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مشترکین روستایی پرداخت هزینه برق مصرفی متناسب با میزان مصرف است و در همین راستا تلاش می‌شود تا با تکخوانی کنتور این موضوع مرتفع شود.

وی افزود: تامین برق و توسعه طرح تکخوانی کنتورهای روستایی (باز فروش) با هدف جلب رضایت مشترکان، برقراری عدالت اجتماعی و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری یکی از اولویت‌های شرکت‌ توزیع برق محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون برق ۹ روستای با ۹۰۶ اشتراک در شهرستان سقز با هزینه بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل‌ شده است.

ابراهیمی یادآور شد: این ۹ روستا شامل روستاهای کانی نیاز، کریم‌آباد، حانه میران، قاقل آباد، زیویه، دایه سلیمان، چراغ ویس، پارسانیان و بیگ اویسی است.

او بابیان اینکه کنتور برق ۹ روستای دیگر نیز در حال برداشت اطلاعات و آماده‌سازی برای تکخوانی است، افزود: در ۲ سال اخیر در مجموع کنتور برق ۲۱ روستا در شهرستان سقز تکخوانی شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مامور قرائت به نمایندگی از سوی شورای روستا از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کند اما در سیستم تک‌خوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به‌صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای باز فروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در برخی از روستاها، ایجاد نارضایتی میان روستانشینان، شفافیت و سهل‌الوصول شدن مطالبات مشترکان، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت در پرداختی‌ها رفع خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha