۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84601936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای همدان به ۱۱ درجه زیر صفر می‌رسد

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵
کد خبر: 84601936
دمای هوای همدان به ۱۱ درجه زیر صفر می‌رسد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که در پی خروج سامانه بارشی از آسمان همدان، دمای شبانه هوای نقاط مختلف استان در ۲ روز آینده به ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با ریزش پراکنده برف و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: وضعیت آب و هوایی استان تا بعدازظهر امروز صاف تا قسمتی ابری است و رفته رفته حجم ابرها در آسمان استان افزایش می یابد.

باقری شکیب ادامه داد: با تقویت سامانه بارشی از فردا شدت ریزش برف و باران پراکنده در نقاط مختلف استان افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه از فردا سرعت وزش باد در مناطق جنوب شرقی استان افزایش می یابد، تصریح کرد: از شامگاه چهارشنبه، سامانه بارشی به تدریج از سمت شرق استان خارج و وضعیت آب و هوای استان پایدار می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی خروج این سامانه، دمای کمینه هوای استان ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته همدان و گل‌تپه با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای استان و قهاوند با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان همدان بودند.

باقری شکیب گفت: در همین مدت، بیشینه دمای هوای همدان چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha