هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به استان از صبح روز چهارشنبه ، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش محسوس دما هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با اعلام هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد این سامانه بارشی که از صبح تا اواخر روز چهارشنبه فعال خواهد بود، علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش سه تا ۶ درجه‌ای دمای هوا، با وزش باد نسبتا شدید و در مناطق کوهستانی و مرتفع بالاتر از یکهزار ۲۰۰ متر ارتفاع با بارش برف نیز همراه است.

هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، پیش‌بینی کرد که این سامانه جدید بارشی علاوه بر مه آلودگی، کاهش دید و لغزندگی سطح جاده‌ها، باعث اختلال در تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی و ارتفاعات شود.

در این اطلاعیه ضمن توصیه به دستگاه‌های اجرایی برای داشتن آمادگی جهت برای پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها به منظور جلوگیری از آبگرفتی معابر، بر ضرورت مقاوم‌‏سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها تاکید شده است.

هواشناسی مازندران همچنین بر لزوم رعایت احتیاط توسط شهروندان در هنگام تردد جاده‌ای تاکید کرد و از کوهنوردان نیز خواست با توجه به شرایط ناپایدار جوی، از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 

هواشناسی مازندران همچنین با انتشار جدول پیش بینی هفتگی خود، شرایط جوی استان در روز جاری را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش بینی و اعلام کرد که هوای استان از اواخر امشب از سمت غرب ابری و بارانی می شود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می‌دهد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای، در ساری مرکز این استان اتفاق خواهد افتاد بگونه ای که دمای هوای این شهر از ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با ۶ درجه کاهش فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

همچنین طبق این جدول، بیشترین میزان کاهش دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز مربوط به کلاردشت است بگونه ای که دمای هوای این منطقه نیز از هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، فردا با پنج درجه کاهش به سه درجه سانتی گراد بالای صفر   می‌رسد.

جدول دادههای آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ایزدشهر با ۱۳.۸ و سیاه بیشه نیز با یک درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای مازندران در طی روز گذشته بودند.

گزارش منتشر شده از ایستگاه‌ های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که هم‌اکنون بلده با کمینه دمای ۸.۲ درجه سانتی‌گراد زیرصفر سردترین نقطه مازندران است.  

 طبق جدول نموداری هواشناسی مازندران، بیشترین میزا ن بارندگی طی روز گذشته با ۶۲ میلی‌متر باران در بابلسر اتفاق افتاد و پس از آن نیز نوشهر با ۳۷.۵، قراخیل قائمشهر با ۱۷.۶ و امیرآباد با     

 دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش نشان میدهد.

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا را مواج و طوفانی و و طول ارتفاع موج در روز سه‌شنبه را تا ۲ و در روز چهارشنبه را نیز تا ۲.۸ متر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha