ریاست فدراسیون کبدی برای دومین بار به اورسجی سپرده شد

تهران- ایرنا- عباس اورسجی با کسب ۴۷  رای از ۵۱ آرای ماخوذه برای دومین دوره متوالی سکان فدراسیون کبدی را بدست گرفت.

به گزارش ایرنا، دومین مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی با اساسنامه جدید در دولت سیزدهم امروز سه‌شنبه با مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی و به ریاست «بنیامین شکوه‌فر»  معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در محل اکادمی ملی المپیک برگزار شد.

معاون وزیر ورزش در آغاز نشست اعلام کرد که مجمع با حضور ٥٣ عضو رسمیت یافته است.

اما از ٥٨ عضو ٥٢ عضو حضور داشتند که از این تعداد ٦ نماینده ورزشکاران، ٢ نماینده دواران یک زن و یک مرد و چهار مربی ٢ زن و ٢ مرد بودند.

در این مجمع رقابت بین ٢ نامزد عباس خواجه اورسجی و سعید مقدم‌بقا بود که در ابتدا اورسجی به عنوان نامزد نخست و سپس مقدم‌بقا برنامه‌های خود برای اعضا بیان کردند.

اورسجی ٢٥ آذر ٩٦ با کسب ٣٣ رای برای نخستین بار رییس فدراسیون کبدی شده بود که با پایان دوره چهارساله سیدحمیدسجادی وزیر ورزش، «صغری روحبخش» نایب رئیس زنان فدراسیون کبدی را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد.

پس از ارائه گزارش‌های ٢ نامزد رای برگزار شد که مقدم بقا چهار رای کسب کرد.

در این مجمع طاهره طاهریان بعنوان نماینده کمیته المپیک حضور داشت که رای سفید داد.

عباس خواجه ‌اورسجی در حین ارایه برنامه‌های خود و عملکرد چهارساله فدراسیون کبدی گفت: برخی به من تهمت دزدی زدند و آنقدر تخریب شخصیتی کردند که اگر آن وقت را خرج کبدی کرده بودند یک خوابگاه ساخته شده بود.

وی افزود: همه می‌دانند زمانی که شخصی از ریاست فدراسیون جهانی استعفا می‌دهد، فوت و یا برکنار می‌شود، حتما سرپرست می‌گذارند. اگر من سرپرست فدراسیون جهانی نیستم پس چه کسی سرپرست است.

اورسجی ادامه داد: ۶ نایب رئیس فدراسیون جهانی، سرپرستی من را امضا کردند اما برخی با خارجی‌ها تماس گرفتند و من را تخریب کردند. تخریب من برای کسب کرسی جهانی نماد کامل وطن فروشی بود.

مقدم‌بقا نیز گفت: به شعارها توجه نکنید. راه‌های نرفته زیادی در کبدی وجود دارد و تنها از ۱۰ درصد ظرفیت استان‌ها استفاده شده است. باید دنبال راه‌اندازی کبدی در اتحادیه کشورهای عرب باشیم، سپس مدعی ریاست و سرپرستی فدراسیون جهانی باشیم.

نایب رییس فدراسیون کبدی که نامزد این دوره از انتخابات بود با طرح سوالی که آیا دبیر فدراسیون جهانی از کره‌جنوبی، سرپرست ایرانی فدراسیون جهانی می‌شناسد؟ اظهار داشت: ساختار نیروی انسانی در فدراسیون ضعیف است و باید افراد قدرتمند وارد شوند. باید کبدی را همگانی کنیم. تمام ایران در این رشته مستعد است اما فقط ۸ استان از ۳۱ استان فعال است.

«بنیامین شکوه‌فر» معاون وزیر ورزش پس از پایان رای‌گیری، گفت: تضاد آرا در تدوین و تبیین برنامه‌ها از سوی نامزدها برگرفته از جریان و بلوغ فکری افراد است. انتظار می‌رود اعضای مجامع با تدبیر بر برنامه‌های اعلامی نامزدها، گزینه مدنظر را انتخاب کنند.
 
شکوه‌فر در ادامه گفت: انتخابات فدراسیون کبدی با اساسنامه جدید برگزار شد و برای اعضای هیات رئیسه نیز در همین مجمع رای‌گیری می‌شود. پیش‌تر و با اساسنامه قبلی، رییس منتخب فدراسیون اعضای هیات رئیسه را در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان معرفی می‌کرد.

در ادامه نشست مجمع انتخاباتی و بر اساس اساسنامه جدید اعضای هیات رئیسه باید با رای ٥١ عضو انتخاب شوند که از پنج نامزد، چهار نامزد پیشنهادی توسط اورسجی رییس جدید فدراسیون معرفی شدند و توانستند رای اکثریت اعضای مجمع را کسب کنند.

نایب رئیس اول مسلم رشیدی با ٣٨ رای، خبره ورزشی غلامرضا مازندرانی با ٤٤ رای و لیلا زکی‌زاد با ٣٣رای، خزانه‌دار سیده الهام علوی با ٣٩ رای انتخاب شدند.

همچنین ناصر شکری از اردبیل، غلامرضا رئوفی از ایلام، نعمت‌الله رشیدیان از لرستان و  سیدمصطفی موسوی از همدان چهار نفر از رییسان هیات‌های استانی هستند که به عنوان عضو هیات رئیسه نامزد شده بودند که در مرحله دوم اکثریت آرا را کسب کردند. 

محمدصانعی از رعد پدافند هوایی ارتش و روح‌الله آقاسی از شهرداری قزوین به عنوان نامزدهای عضو در هیات رئیسه بعنوان نماینده باشگاه‌ها معرفی شدند که آقاسی با ٣٣ رای نماینده باشگاه در هیات رئیسه شد.

نخستین مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم با برپایی مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی آغاز شد و با اعلام این نهاد ورزشی قرار است ١٠ مجمع انتخابات دیگر برگزار شود. اما از بین ١٠ مجمع انتخاباتی که زمان آن اعلام شده بود تاکنون مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان و دانش‌آموزی که قرار بود به ترتیب روزهای ۱۱ و ۱۳ دی برگزار شود، به تعویق افتاد.

با اعلام معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، انتخابات فدراسیون تکواندو  ۱۵ دی ماه، بوکس ۱۸ دی، بسکتبال ۱۹ دی، شنا ۲۰ دی، تیراندازی ۲۱ دی و اسکیت هم ۲۲ دی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha