پایان هفته شهرهای استان سمنان دمای زیر صفر درجه سانتیگراد در پیش دارند

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: شهرهای دامغان، آرادان، شاهرود، گرمسار، مهدیشهر و میامی، پایان هفته دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند.

ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مهدیشهر و میامی سردترین نقاط استان سمنان هستند که دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: ممکن است ارتفاعات استان سمنان دمای کمتر از این مقدار و یخبندان را در پیش داشته باشند، اما کارشناسان هواشناسی استان دمای مناطقی که ایستگاه سنجش وجود دارد، اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: بارش‌های پراکنده در ارتفاعات و نواحی سردسیر و وزش باد شدید در نواحی شمالی استان سمنان برای آخر هفته پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: امروز جوی نسبتا پایدار همراه با کاهش نسبی دما برای استان پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، امروز برای سمنان احتمال بارش خفیف باران و گاهی وزش باد و برای شهمیرزاد و مهدیشهر احتمال بارش برف و کولاک همراه با وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

مصطفوی خاطرنشان کرد: رشد ابر و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات از شنبه آینده برای استان سمنان در پیش است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان یک و بیشینه هشت درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha