توسعه و رونق اقتصادی روستاها رویکرد اصلی پست‌بانک خراسان رضوی است

گناباد- ایرنا- معاون امور شعب پست‌بانک خراسان رضوی، توسعه و رونق اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق روستایی را مهم‌ترین رویکرد پست بانک در این استان ذکر کرد.

مهرداد کندری روز سه شنبه در نشست با مدیران شعب پست بانک گناباد اظهار داشت: یکی از مشکلات نظام بانکی کشور، نبود شبکه توزیع عادلانه در جایگاههای مهم اقتصادی جامعه است و بیشتر بانکها تمایل به حضور در بخش‌های پرتراکم دارند در حالی که نقطه آغازین اقتصاد، روستا و مناطق روستایی است و باید به رونق این مناطق توجه بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: پست بانک به عنوان یک شبکه گسترده بانکی، با شعار حامی تولید و اشتغال و پیشگام در عرصه دیجیتال در بحث اشتغال پایدار، سعی می کند منابع اقتصادی مناطق روستایی را جذب و به چرخه اقتصادی وارد کند تا در توسعه خود این مناطق نقش بیشتری داشته باشد.

معاون امور شعب پست بانک خراسان رضوی گفت: پست بانک در مناطق روستایی نقش مهمی در حمایت از تولید روستایی و جهت دهی آن در مسیر رونق و توسعه این مناطق داشته است.

وی اضافه کرد: دیگر رویکرد مهم پست بانک استان در سال جاری، قطع مراودات پرهزینه روستاییان به شهرها است و با این اقدام منابع اقتصادی بیشتری در همان مناطق روستایی هزینه می شود.

کندری گفت: ۹۰ درصد تسهیلات اعطایی پست بانک در محل مصرف خود صرف می شوند و مدیران و دست اندرکاران این شبکه بانکی با شناختی که از مشتریان و مناطق تابعه خود دارند با برنامه ریزی دقیق، بستر به فعلیت رساندن این منابع در رونق منطقه ای را فراهم می کنند.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد منابع دهیاری های استان به شعب پست بانک انتقال یافته است و باید با انتقال کامل این منابع از این بستر برای توسعه مناطق روستایی بیش از پیش بهره گرفت.

فرماندار گناباد هم با اشاره به اهمیت ارتباط بین پرداخت تسهیلات بانکی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و بهبود مسکن، توسعه اشتغال و کارآفرینی مناطق روستایی گفت: با توجه به ظرفیتهای مناطق روستایی توجه بیشتر مسوولان ذیربط به افزایش پرداخت تسهیلات به روستاییان ضروری است.

رضا نصیری گفت: با عنایت به مشکلات و خسارتهای ناشی از خشکسالی سال‌های گذشته به بخش کشاورزی و دامپروری گناباد، افزایش اعتبارات تخصیصی برای کاهش این مشکلات ضروری است تا روستاییان توانمند و اقتصاد روستایی شکوفا شود و دولت سیزدهم سعی می کند با نگاه عدالت‌مدارانه از همه پتانسیل های موجود برای شکوفایی و رونق اقتصادی بهره بگیرد.

مرتضی صلحجو رییس شعب پست بانک گناباد هم با اشاره به پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای امسال تاکنون به هزار و ۹۰۰ نفر توسط شعب پست بانک این شهرستان، گفت: ۲۵ میلیارد ریال هم تسهیلات صندوق توسعه ملی  به ۶۵ نفر پرداخت شده است.

۲۶ باجه پست بانک در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha