آیین استقبال از شهدای گمنام در آذربایجان غربی باشکوه هرچه تمامتر برگزار شود

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم استقبال از شهدای گمنام و تدفین و تشییع پیکرهای مطهر، تلاش کنند تا مراسمی درخور شان شهدا برگزار شود.

رضا ابراهیمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه هماهنگی تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: شهرداری ارومیه ۱۰ دستگاه اتوبوس را آماده کند تا مردم را به محل تدفین شهدای گمنام منتقل کند.

وی ادامه داد: صدا و سیما نسبت به پخش مراسم شبی با شهدا اهتمام داسته باشد و دستگاه‌های مربوطه نیز نسبت به فضاسازی شهری اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه‌های مرتبط نظم و اجرای مراسم را به صورت دقیق رصد و کنترل کنند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

ابراهیمی بیان کرد: باید شهرداری، نیروی انتظامی و تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط به وظایف خود به درستی عمل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر چهار شهید گمنام فردا چهارشنبه با استقبال مردمی وارد این استان شده و  تشییع و تدفین می‌شوند.

جلیل وحیدی اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس فردا، از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه با استقبال مسوولان و مردم وارد آذربایجان‌غربی می‌شود.

وی افزود: مراسم تشییع مردمی پیکر این شهدا روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ارومیه برگزار می‌شود و پس از آن برای تدفین به محل‌های تعیین شده ستاد نیروی انتظامی، لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا، دانشگاه فرهنگیان و شهرستان نقده یادمان شهید بروجردی انتقال می‌یابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: این شهدای تازه تفحص شده ۲۲ ، ۲۳ و ۲ شهید ۲۵ ساله هستند که در عملیات‌های کربلای هشت، رمضان و تک دشمن در مناطق شرق بصره و شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

وحیدی بیان کرد: مراسم تشییع شهدای گمنام روز پنجشنبه در میدان انقلاب ارومیه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، چهار شهید تازه تفحص شده در منطقه شلمچه شناسایی شدند و متعلق به آذربایجان‌غربی می‌باشند.

آذربایجان غربی دارای ۱۲ هزار شهید دوران دفاع مقدس است که در مناطق مختلف عملیاتی این استان به شهادت رسیده اند همچنین شهدایی از سایر استان های کشور نیز در این استان به فیض شهادت نائل شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha