سیلاب در روشناوند گناباد خساراتی به بار آورد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: بارش شدید باران و تگرگ، شامگاه سه‌شنبه موجب جاری شدن سیلاب در شهر "روشناوند" از توابع این شهرستان شد و خسارت‌هایی به بخش های مختلف وارد آورد.

رضا نصیری در حاشیه بازدید از مناطق درگیر سیلاب در روشناوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب موجب آبگرفتگی معابر، ورود آب به تعدادی از منازل، دامداری‌ها و مدارسه شده و خسارتهایی به برخی از واحدهای مسکونی و تجاری این شهر وارد آورده است که بررسی برای تعیین میزان دقیق این خسارتها در دست انجام است..

وی ادامه داد: در پی وقوع سیلاب، مسوولان ستاد هماهنگی مدیریت بحران و هلال احمر به منطقه اعزام شده اند و کار تخلیه آب از منازل، دامداری ها و سایر زیرساختهای شهری روشناوند توسط موتور پمپ را آغاز کرده اند که تلاش می شود روانابهای موجود به سمت رودخانه های فصلی هدایت شود.

فرماندار گناباد گفت: بخشدار مرکزی و تعدادی از دست اندرکاران دوایر مربوط از جمله جمعیت هلال احمر در کنار شهرداری و شورای اسلامی روشناوند، تلاش می کنند تا تمهیدات لازم را برای کاهش آسیبهای سیلاب به اجرا درآورند.

وی گفت: بعد از مدتی کمبود شدید نزولات جوی در یک روز گذشته شاهد بارشهای خوبی در شهرستان گناباد بودیم و این مساله موجب خوشحالی مردم گناباد و از جمله شهروندان روشناوندی شد و شماری از آنان به خاطر این نعمات الهی، نماز شکر به جای آوردند.

رییس اداره هواشناسی گناباد هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع بارندگی شهر روشناوند در روز سه شنبه را ۱۴ میلی متر ذکر کرد و گفت: این بارشها چون بیشتر به صورت تگرگ بود منجر به بروز سیلاب در این شهر شد.

داریوش شیبانی گفت: همچنین روز سه شنبه در شهر گناباد ۴.۵ میلی متر باران باریده است و در ایستگاه هواشناسی روستای "بیمرغ" از توابع دهستان پس‌کلوت بخش مرکزی این شهرستان ۲.۵ میلی متر باران ثبت شده است.

به گفته وی از روز چهارشنبه تا عصر پنجشنبه این هفته، تقویت سامانه بارشی موجب بارشهای رگباری پراکنده و در برخی موارد شدید در شهرستان گناباد می شود و این رگبارها در مناطق سردسیر شهرستان به صورت برف خواهد بود.

وی گفت: این ناپایداری های جوی اواخر وقت پنجشنبه تا صبح جمعه در شهرستان گناباد به پایان خواهد رسید.
شهر روشناوند با سه هرار و ۷۰۰ نفر جمعیت و ۱۵۷ کیلومتر مربع وسعت در بخش مرکزی و ۲۵ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان گناباد واقع است.

مرکز شهرستان گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک، چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۱۱۲ روستا در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha