۱۵ دی ۱۴۰۰، ۳:۵۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84602841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طالبان: مقامات دولت پیشین در کابینه ما جایی نخواهند داشت

تهران- ایرنا- عبدالغنی ملابرادر معاون نخست وزیر طالبان اعضای دولت پیشین در افغانستان را متهم به فساد کرد و گفت طالبان نمی خواهد با سهم دادن به آنان حکومت تازه افغانستان را به فساد آلوده سازد.

به گزارش ایرنا از طلوع نیوز، ملابرادر در ادامه افزود: آمریکا در جریان مذاکرات دوحه نام برخی از افراد حکومت پیشین را برای تشکیل حکومت فراگیر در اختیار آنان قرار داد، اما  اعضای حکومت پیشیندستشان آلوده به فساد است.

معاون نخست وزیر کابینه طالبان گفت: اسامی افراد حکومت پیشین در اختیار ما قرار گرفته بود اما تصمیم گرفته شد تا آنان که به فساد، دزدی و قتل متهم هستند در نظام تازه حضور نداشته باشند.

ملابرادر اتهام های وارده درباره سناریو قتل محمد اشرف غنی و نزدیکانش را رد و خاطر نشان کرد که کابینه حکومت کنونی طالبان موقت است و به شیوه ای کار می کنند که بزودی افراد شایسته را به سطح وزیر و معاون در تشکیل حکومت جا دهند.

وی  گفت: ما همه شرط ها جهانی را رعایت کرده و باید جهان ما را به رسمیت بشناسد و تاخیر در این زمنیه ظلم به مردم و این کشور است.

ملابرادر درباره دادخواهی های زنان برای تامین حقوق بویژه آموزش و اشتغال ادامه داد،  آموزش و تحصیل حق هر مرد و زنی در افغانستان است و دولت تازه برای ادامه آموزش زنان برنامه ریزی خواهد کرد.

وی درباره تعطیلی دانشگاه‌های دولتی افزود: در زمان حکومت پیشین دانشگاه های کشور با مشکلات اقتصادی و اخلاقی مواجه بودند و برای این فساد ها و مشکلات بویژه درباره تحصیلات عالی زنان برنامه داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha