پیامد سیل؛ فرماندار مُهر فارس دستور تخلیه یک روستای این شهرستان را صادر کرد

شیراز – ایرنا -حمزه محمدی فرماندار شهرستان مُهر فارس در بازدید میدانی خود از مناطق خسارت‌دیده ناشی از طغیان رودخانه ناحیه دارالمیزان و پس از بررسی فنی و بالا آمدن آب رودخانه دستور تخلیه روستای جوینو این شهرستان را صادر کرد.

به گزارش ایرنا وی در بازدید خود از مناطق سیل زده شهرستان مُهر که چهاردهم دی صورت گرفت گفت: با توجه به ‌احتمال ورود جریان سیلاب به خانه‌های شهروندان و به ‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، از ساکنان روستای جوینو خواستیم با تخلیه منازل خود در مناطق امن مستقر شوند.

وی افزود: هم‌اکنون در شهرستان مهر ۲ روستای چاه گزی و نورآباد درگیر پیامدهای سیل یکشنبه ۱۲ دی هستند که برخی از منازل این روستاها دچار آب‌گرفتگی و تخریب‌شده است.

فرماندار شهرستان مُهر افزود: جریان سیل سبب بروز اختلال درراه‌های ارتباطی و بسته شدن برخی مسیرهای روستایی شده و مسیر قدیم دارالمیزان به دلیل طغیان رودخانه بسته شده است، همچنین اکثر مسیرهای روستاهای مجاور به شهر وراوی نیز به زیر آب رفته است که ساکنین محلی و شهروندان وراوی می توانند تا اطلاع ثانوی از مسیر وراوی به مهر  تردد کنند.

حسن مقیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مُهر به ایرنا گفت: در پی بارش‌های سیل آسا در این شهرستان چهار تیم امدادی و سیلاب به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

مقیمی افزود: تیم‌های امدادی پس از بازگشایی مسیر با کمک راهداران به دو روستای نورآباد و چاه گزی دسترسی یافتند و اقدام به امدادرسانی به اهالی این دو روستا کردند.

وی بیان کرد: تخلیه آبگرفتگی منازل و همچنین توزیع اقلام امدادی به افراد آسیب دیده از عمده‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان مهر در بارندگی اخیر بویژه در مناطق سیل زده از جمله منطقه دارالمیزان بوده است.

پیامد سیل؛ فرماندار مُهر فارس دستور تخلیه یک روستای این شهرستان را صادر کرد

بارش‌های سهمگین روز یکشنبه تا شامگاه دوشنبه در شهرستان های لامرد و مُهر، باعث بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و خسارت به تاسیسات شهری و جاده های مواصلاتی در این مناطق شد.

شهرستان‌های لامرد و مُهر در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha