آذربایجان‌غربی نهمین استان کشور از لحاظ تعداد مشترکان گاز است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شاهد یک جهش در گازرسانی بوده‌ایم، گفت: این استان به لحاظ تعداد مشترکان گاز، رتبه نهم کشور را دارد.

علیرضا شیخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اشتراک‌پذیری‌های صورت گرفته طی ۹ ماهه امسال، تعداد مشترکین شرکت گاز آذربایجان‌غربی به یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۹۱ مشترک رسید تا از این لحاظ نهمین استان کشور از نظر فراوانی باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۷۷.۵ درصد مشترکان آذربایجان‌غربی شهری هستند، افزود: این تعداد شامل ۸۲۹ هزار و ۵۷۷ مشترک در استان است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۲۳۶ هزار و ۶۱۴ مشترک استان نیز روستایی هستند که شامل ۲۴.۵ درصد کل مشترکان می‌شود.

شیخی، همچنین به برخورداری یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۸ واحد مسکونی آذربایجان‌غربی از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: ۹۳۲ هزار و ۷۳۳ واحد از این تعداد شهری و ۲۵۶ هزار و ۲۸۵ واحد نیز روستایی هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری بیش از هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده که در مجموع شبکه و خط انتقال گاز طبیعی در این استان به ۱۷ هزار و ۷۸۹ کیلومتر رسیده است.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha