استاندار: منابع بانکی کهگیلویه و بویراحمد تقویت شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تقویت هر چه بیشتر منابع مالی بانک های استان از سوی وزارت اقتصاد و دارایی برای رونق تولید و اشتغال شد.

به گزارش ایرنا ، سید علی احمدزاده شامگاه سه شنبه در دیدار با سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در تهران پیگیر تامین اعتبارات منابع بانکی، تسهیلات و اشتغالزایی شد و با تبیین مشکلات، خواهان موافقت وزیر برای رفع موانع حوزه اقتصادی استان شد.

استاندار استان در این دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی مشکلات و موانع حوزه اقتصادی، منابع و موانع بانکی، سرمایه گذاری و اشتغال در استان را تبیین کرد.

وی به میزان ناکافی و کم منابع و وضعیت مصارف بانکی استان، اشاره کرد و منابع بانکی را ناچیز برشمرد و خواهان توجه ویژه و تقویت آن شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به تدابیر و راهکاری در خصوص بخشی از منابع بانکی استان که در اختیار بانک های خصوصی بوده و در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری به کار گرفته نمی شوند، تاکید کرد.

احمد زاده همچنین به مشکلات واحدهای تولیدی در استان پرداخت و تاکید کرد: رویکرد اصلی بانک های استان حمایت از واحدهای تولیدی باشد و علاوه بر منابع بانک های دولتی، منابع بانک های خصوص فعال در استان نیز در جهت پیشرفت و توسعه بخش اقتصادی استان بکار گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار خواهان تقویت منابع بانکی، موافقت و همراهی وزیر در گره‌ گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی، مشکلات سرمایه‌ گذاران، رفع موانع پیش روی تولید کنندگان، صادرات و توسعه سرمایه ‌گذاری در استان شد.

وی همچنین خواهان افزایش اختیارات بانک‌ ها در استان در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و تسریع در روند امور مربوط به تولید و سرمایه گذاری شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، مدیریت منابع بانکی مهم است، خواهان تسهیل در ارتباط بین سیستم بانکی با تولید کنندگان و سرمایه گذاران شد.

وی تاکید کرد: گره گشایی از مشکلات موجود در بخش اقتصادی، صنعت و تولید استان و تحقق این مهم و هدایت درست منابع به سمت تولید و اشتغال از اولویت های اصلی ما در برنامه های کار استان است.

احمد زاده تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که واحد تولیدی، کوچک، متوسط و بزرگ در استان تعطیل شود و یا بر واحدهای راکد و تملیکی افزوده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مطالبات، خواسته ها و مشکلات واحدهای صنعتی و کارگاهی با همراهی مدیران مربوطه در استان و کشور بررسی و پیگیری خواهد شد. 

در این دیدار وزیر اقتصاد و دارایی رفع مشکلات منابع بانکی، حل مشکلات فعالان اقتصادی و حمایت از تولید در استان را یکی از اولویت ها بیان کرد.

سید احسان خاندوزی با بیان اینکه، تقویت منابع بانکی در صدر فعالیت های اقتصادی و اولویت است، اظهار داشت: دغدغه تامین منابع مالی بانکی برای رونق بخش اقتصادی و تقویت بنگاه‌ های تولیدی برطرف می‌ شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با کمک به شبکه بانکی و تامین و تقویت منابع بانکی استان و تسهیل در ارتباط بین سیستم بانکی با تولید کنندگان و سرمایه گذاران قول مساعد داد و در این خصوص دستورات ویژه ای صادر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر خود به تهران، دیدارهای جداگانه هم با وزیر آموزش و پرورش و وزیر نیرو داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha