عضو مجلس خبرگان رهبری: دشمن به خواست خود در حذف فیزیکی سردار سلیمانی نرسید

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کشور عراق گفت: آنچه که دشمن از حذف فیزیکی سردار سلیمانی مد نظر داشت به دست نیاورد و شهادت وی موجب تضعیف دشمن شد.

آیت الله سید مجتبی حسینی روز چهارشنبه و در جلسه هم‌اندیشی با موضوع بررسی نقش مجاهدتهای حاج قاسم سلیمانی در تحولات منطقه‌ای که از سوی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد افزود: قبل از وقوع شهادت سردار سلیمانی در کشور عراق و به واسطه اختلافات سیاسی، درگیری‌هایی شکل گرفت که منجر به تظاهرات و راهپیمایی شد اما با شهادت او همه مردم عراق به سوگواری پرداختند و آن موجی که دشمنان این کشور در پی آن بودند برچیده شد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی سزاوار چنین شهادتی بود که توسط یکی از منفورترین افراد این عالم خاکی صورت گرفت و البته فقدان او نیز برای ما که وی را از دست داده ایم ناراحت‌کننده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ گفت: سردار سلیمانی در مقابل مردم بدون غرور و متواضع بود و برای خدا خالصانه عمل می‌کرد ولی با این حال در مقابل دشمنان با شهامت و ابهت رفتار می‌کرد.

حسینی افزود: در فتنه‌ای که در کشور سوریه شکل گرفت به فکر مردم آن کشور بود و در کنار جنگ با داعشیان به دنبال فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‌های عمرانی و رفاهی برای مردم آن کشور فارغ از نوع مذهب آنها بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی توصیه می کرد که با وجود بودن زنان و کودکان در کنار نیروهای متخاصم به گونه ای برنامه ریزی شود که فقط افرادی که به سراغ هرج و مرج رفته‌اند صدمه ببینند که مصداق توصیه خداوند در مقابل دشمنان است و این موضوع برای نشان دهنده الگویی در مقاومت است که در عین جدیت با دشمن باید رعایت حال مستضعفان را نیز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های سپاه قدس نسبت به سایر نیروهای نظامی دنیا گفت: کشورهای مستکبر با اعزام لشگرهای خود در پی تسلیم کردن سایر ملتهای مستضعف دنیا هستند و اگر هزاران نفر از مردم آن کشورها کشته شوند برای آنها باکی نیست و به همین دلیل و به صرف حضور یک تروریست در مجلس عزا یا عروسی، تمام حاضران آن جمع را به خاک و خون می‌کشند.

حسینی افزود: رویکرد سپاه قدس اما نسبت به آنها متفاوت است و در صدد نجات دادن مستضعفان جهان، فارغ از هر دین و مذهب هستند زیرا وظیفه انسانی و اسلامی ما دفاع از مظلوم است و این یک اصل حقوق بشر قابل تاکید است.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) خیرخواه مردم بود و بر همین اساس وظیفه ما در درگیری بین مسلمانها دعوت، ارشاد و هدایت آنهاست تا از منجلاب خارج شوند و اگر امکان نداشت چاره‌ای جز جنگ نیست همان گونه که در مقابل داعش ایستادگی کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسایل مرتبط با ولایت، حضرت زهرا(س) قهرمان جبهه مقاومت و بصیرت بخشی و الگویی برای ما بودند و حضور این بانوی بزرگ درآن مقطع حساس زمانی و با بصیرتی که به خرج دادند باعث بقای اسلام شد و گرنه چیزی از اسلام ناب باقی نمی ماند.

حسینی افزود: در عالم سیاست اگر فردی به او اقبال نشود یا از جمع کناره می‌گیرد و کنج عزلت انتخاب می‌کند و یا به مقابله و معارضه می‌پردازد با این حال حضرت علی (ع) این کار را نکردند و به مدت ۲۵ سال به نظام موجود نیز کمک کردند و خود را از جمع کنار نکشیدند.

وی ادامه داد: در عین حال حضرت علی (ع) سعی بر معرفی و بر حق بودن خود نیز داشت تا ادای حق، همراه با حکمت، جاذبه، اقناع و اتمام حجت صورت پذیرد و به دنبال نزاع و درگیری نبود.

او اضافه کرد: وحدتی که امام راحل به دنبال آن بود در نوع نگاه ائمه اطهار(ع) ریشه دارد که ضمن جلوگیری از نزاع و درگیری که مورد سوء استفاده دشمنان واقع می شود به بیان حق نیز می‌پرداختند بر همین اساس ما نیز به تبعیت از این بزرگواران ضمن بیان مواضع همراه با منطق و اقناع نباید به دنبال ایجاد درگیری برویم که این روش اهل بیت(ع) بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha