۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 2845
کد خبر: 84603260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار آباده: سرمایه‌گذاران در این شهرستان تسهیلات ویژه می‌گیرند

شیراز- ایرنا- فرماندار آباده در شمال استان فارس گفت:برای توسعه و رونق اقتصادی و صنعتی این شهرستان،برنامه ای تدوین شده است که آباده از یک شهر سنتی به صنعتی سوق یابد که اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران در قالب همین برنامه است.

به استناد مطلب دریافتی ایرنا زین العابدین نیک مرام در جلسه کارگروه رفع موانع تولید این شهرستان که در شهرک صنعتی آباده برگزار شد، افزود: این کارگروه برای مانع زدایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شده است، در آباده برای سرمایه گذار یک بسته تشویقی پیش بینی شده است که اعطای زمین و تسهیلات رایگان از این موارد است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده یکی از بهترین شهرک های صنعتی فارس است، گفت: لازم است که هرچه سریعتر تدبیری برای واحدهای تولیدی رمز ارز در شهرستان اندیشیده شود.

فرماندار آباده با اشاره به ناحیه صنعتی سورمق گفت: تعدادی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این ناحیه اعلام آمادگی کرده اند اما متاسفانه امکانات این مجموعه بسیار اندک است و لازم است که زیرساخت این ناحیه صنعتی تکمیل شود.

نیک مرام همچنین نسبت به تبدیل ناحیه صنعتی سورمق به شهرک صنعتی تاکید کرد.

فرماندار آباده ادامه داد: دو شهر بهمن و صغاد آمادگی کامل برای ایجاد شهرک صنعتی دارند که در این خصوص نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

نیک مرام با بیان اینکه شهرک صنعتی ایزدخواست امکانات و زیرساخت لازم را داراست اما باید فعال تر شود، گفت: معضل بیکاری در شهر ایزدخواست رو به افزایش است و برای رفع این بحران، باید کمک کنیم که کارخانه های مختلف در این شهرک راه اندازی شود.

فرماندار آباده با اشاره به تنش های آبی در این شهرستان گفت: با استفاده از پساب فاضلاب شهری در واحدهای صنعتی می توان از تنش آبی در شهرستان جلوگیری و میزان آب مورد نیاز کارخانجات را تامین کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه زیرساخت مناسبی در شهرک های صنعتی آباده برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است گفت: شهرک صنعتی آباده بزرگترین شهرک صنعتی شمال فارس محسوب می شودبه طوری که در حال حاضر ۱۱۵قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده است.

احد فتوحی با اشاره به اینکه دو شهرک و یک ناحیه صنعتی در شهرستان آباده با مساحتی افزون بر ۳۴۰هکتار آماده جذب متقاضیان سرمایه گذاری است گفت:برای جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی ایزدخواست نیز مشوق هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰درصد با اقساط ۳۰ماه بدون سود در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:شهرک صنعتی ایزدخواست در شمالی ترین نقطه استان فارس از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است وبا مساحت۹۵هکتار ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی - صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی یک هزار نفر را خواهد داشت.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده نیزاز مجهزترین شهرکهای صنعتی استان فارس از لحاظ توسعه زیرساخت ها  محسوب می شود گفت: تکمیل زیرساخت ها در فاز دوم این شهرک صنعتی نیز بصورت اولویت انجام خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد:هم اکنون ۶۳واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰نفر در شهرک صنعتی آباده فعال است.

فتوحی همچنین از آمادگی این شرکت برای ایجاد نواحی صنعتی در مناطق صغاد و بهمن و خسرو شیرین سخن گفت و ادامه داد:در صورت ارائه اراضی مناسب آمادگی راه اندازی نواحی صنعتی برای این مناطق را داریم.

همچنین مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با همراهی فرماندار و برخی مسولان شهرستان آباده در بازدید از مجتمع درحال ساخت کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی سورمق به بررسی مشکلات این واحد پرداخت.

مجتمع کاشی و سرامیک دی با ظرفیت تولید ۲۰هزارتن در روز انواع اسلب سرامیک با سرمایه گذاری ۴۵۰۰میلیارد ریال در حال ساخت است و با بهره برداری از آن در سال آینده برای ۴۰۰نفر شغل ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس  با اشاره به وضعیت ناحیه صنعتی سورمق افزود : این ناحیه صنعتی با ۳۵ هکتار ظرفیت استقرار ۶۰واحد صنعتی را دارد و هم اکنون ۲قرارداد سرمایه گذاری در آن منعقد شده است.

آباده در شمال فارس  حدود ۲۷۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha