مردم سرخس با ۲ شهید گمنام وداع کردند

مشهد- ایرنا- آیین تشییع و وداع با پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس دیروز و امروز در شهرستان مرزی سرخس در شمال استان خراسان رضوی برگزار شد.

فرماندار سرخس روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اطهار داشت: دیروز پیکر این ۲ شهید گمنام با حضور مسوولان محلی در خیابانهای اصلی شهر سرخس تشییع شد و دیشب نیز مراسم وداع باشکوهی با این اسوه های مقاومت و ایثار در مسجدامام رضا(ع) این شهر برپا شد.

محمدرضا رجبی مقدم گفت: صبح امروز نیز پیکر مطهر این کبوتران خونین بال به شهر مرزی مزداوند منتقل و با حضور مردم انقلابی منطقه تشییع شد و سپس پیکر مطهر شهدا به مشهد مقدس انتقال یافت.

شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس متشکل از ۲ بخش مرکزی و مرزداران ۸۵ روستا دارد که نیمی از جمعیت این شهرستان در شهرهای سرخس و مزداوند سکونت دارند، سرخس از شمال و شرق هم مرز با کشور ترکمنستان است.  

بر اساس اعلام اداره‌کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، مراسم اصلی تشییع و تدفین پیکر مطهر ۱۶ شهید در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد و دیگر شهرستان های استان برگزار می‌شود.

علاوه بر تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک ۲ شهید تازه تفحص شده مدافع حرم اهل بیت (ع) و دفاع مقدس در خراسان رضوی، پیکر ۱۴ شهید گمنام در هشت نقطه شهر مشهد شامل پادگان شهید برونسی سپاه پاسداران، استانداری خراسان رضوی، میدان شهدا، صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بوستان ملت و همچنین شهرستان‌های نیشابور، طرقبه شاندیز و گناباد به خاک سپرده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha