استقرار اورژانس اجتماعی در مناطق سیل‌زده جنوب کشور

تهران- ایرنا- دبیر ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از استقرار تیم محب و اورژانس اجتماعی در مناطق سیل‌زده کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات اولیه وقوع خبر داد و گفت: بازدید خانه به خانه مددجویان در جریان است.

به گزارش ایرنا،  در راستای کاهش اثرات روانی حوادث  و بلایای طبیعی و اجتماعی، بهزیستی اقدام به تشکیل تیم های فوریتی مداخله در بحران در قالب تیم های حمایت های روانی – اجتماعی در بلایا موسوم به تیم های محب کرده است که هر تیم متشکل از روانشناسان، مشاوران و مددکاران داوطلب است که در زمان وقوع حوادث اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای  و مددکاری به آسیب دیدگان می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور،  حمدرضا کاظم‌زاده با اشاره به بارش‌های بی‌سابقه اخیر در مناطق جنوبی کشور، گفت: بخش‌هایی از استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با سیلاب‌های گسترده روبرو شده‌اند.

دبیر ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: بهزیستی از ساعات اولیه پس از وقوع سیلاب با بسیج تمامی امکانات و منابع انسانی نسبت به ارزیابی اتفاقات و خسارات وارده به جامعه هدف اقدام کرده است و تیم‌های محب و اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های سیل‌زده مستقر شدند و بازدید خانه به خانه مددجویان در جریان است و تاکنون گزارشی مبنی بر مصدومیت و آسیب جدی جامعه هدف ارسال نشده است.

به گزارش ایرنا، موج بارندگی‌های شدید از اوایل هفته در استانهای جنوبی کشور آغاز شده و در حالی ادامه دارد که تا کنون سبب وارد آوردن خسارت های فراوان به زیر ساخت ها، تاسیسات عمرانی و شهری، واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی و دامداری و مسدود شدن راه ها و جاده ها  شده است.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، بر اثر وقوع سیلاب متاسفانه تا کنون ۱۰ هموطن در سیل‌ وآبگرفتگی شهرستان‌های داراب، لامرد، بیرم، سیرجان، مهرستان و چابهار جان خود را از دست دادند.

به دنبال تداوم بارش ها، امداد رسانی و کمک به سیل زدگان با دستور مسئولان حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی از همان لحظات نخست جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha