۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84603922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنندجی‌ها با ۲ شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس وداع کردند

سنندج- ایرنا- آیین وداع با پیکر شهید گمنام و پیکر تازه تفحص شده شهید توفیق احمدی چهارشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم سنندج در حسینیه این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که شامگاه چهارشنبه و بعد از ادای نماز مغرب و عشا در حسینیه شهر سنندج برگزار شد، اقشار مختلف مردم انقلابی اعم از مردم و مسوولان حضور داشتند و مداحان نیز در رثای شهادت مظلومانه این ۲ شهید مرثیه سرایی کردند.

شهید گمنام از شهدای جنگ تحمیلی است که در کشور عراق تفحص شده و شهید توفیق احمدی هم در سال ۱۳۶۳ توسط گروهک های ضدانقلاب ربوده شده و در ارتفاعات چهل چشمه دیواندره به طرز فجیعی به شهادت رسیده و اخیرا تفحص شده است.

شهید احمدی روز یکم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ به هدف تسویه حساب با یکی از مشتریانش در روستای «نرگسله» عازم این روستا شد و در آنجا گروهک ضدانقلاب وی را به جرم همکاری با جمهوری اسلامی ایران اسیر کرد و پس از سه روز شکنجه وی را وادار به کندن قبرش می‌کند و در این حین او را ناجوانمردانه به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

روز پنجشنبه آیین تشییع شهید گمنام و شهید توفیق احمدی ساعت ۹:۳۰ صبح از مسجد جامع سنندج تا میدان انقلاب این شهر با حضور مردم برگزار خواهد شد، پس از آن شهید گمنام در محوطه صدا و سیمای مرکز کردستان تدفین می شود.

همچنین مراسم تشییع پیکر شهید توفیق احمدی در شهر سقز برگزار و در گلزار شهدای این شهر تدفین خواهد شد.

کردستان در دوران دفاع مقدس پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و یادمان ۳۹ شهید گمنام نیز در این استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha