۱۶ دی ۱۴۰۰، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84603998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بجنورد مسابقات کوراش جام باشگاه های آسیا را میزبانی می کند

بجنورد- ایرنا- دبیر انجمن کوراش گفت: مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ در مهر ماه سال آینده به میزبانی خراسان شمالی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

کوروش خسرویار روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تقویم فدراسیون جهانی کوراش و همچنین کنفدراسیون این رشته در آسیا،  ایران میزبان سه رویداد بین‌المللی و جهانی در سال ۲۰۲۲ است که میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ در بجنورد یکی از آنها است.

وی افزود: دیگر رویداد مربوط به برگزاری اردوی مشترک میان تیم‌های ملی کشورهای آسیایی و غیرآسیایی است که با هدف حضور موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، به میزبانی کمپ بین المللی کوراش در استان است.

خسرویار یادآور شد: همچنین میزبانی رقابت های کوراش ساحلی قهرمانی آسیا دیگر رویدادی است که در سال جدید میلادی به میزبانی کیش برگزار خواهد شد.

خراسان شمالی به دلیل رواج کشتی بومی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی کوراش و جودو است و تاکنون قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha