۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84604260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکرهای مطهر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس در ارومیه تشییع شد

ارومیه- ایرنا- همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم تشییع چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور پرشور مردم مومن و متدین ارومیه امروز، پنجشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان آذربایجان غربی در یک فضای معنوی از میدان انقلاب ارومیه آغاز شد. 

اقشار مختلف مردم این شهرستان از پیر و جوان، کوچک و بزرگ و زن و مرد در یک هوای سرد و زمستانی با در دست داشتن عکس هایی از شهید قاسم سلیمانی و در حالی که پیکرهای مطهر این شهدار را بر دوش داشتند با سر دادن شعارهای "لبیک یا حسین" و " عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ، این شهدای گمنام پیش خداست امروز " ، " ملت ما حزب الله" ، " الموت امریکا" و " الموت اسراییل" بار دیگر با آرمان های والای شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

شرکت کنندگان در این آیین روحانی، با مداحی در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین شهدای جنگ تحمیلی به خصوص شهدای گمنام به سینه زنی و  مرثیه سرایی پرداختند و اشک ماتم ریختند.

پیکرهای مطهر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس در ارومیه تشییع شد

پیش از آغاز این مراسم نیز نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز به مناسبت تشییع این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس سخنرانی کرد.

شب گذشته نیز همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مردم متدین ارومیه با اجتماع بزرگ معنوی ضمن استقبال از پیکر پاک و مطهر چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، با برگزاری آیین عزاداری در مساجد جنرال، لطفعلی خان و حسینیه ثارالله شهر ارومیه با آنان وداع کردند.

بگفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی؛ این شهدای گمنام پس از تشییع، برای تدفین به محل‌های تعیین شده ستاد نیروی انتظامی، لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا، دانشگاه فرهنگیان و شهرستان نقده یادمان شهید بروجردی انتقال داده می‌شوند.

جلیل وحیدی اظهار داشت: این شهدای تازه تفحص شده ۲۲ ساله، ۲۳ساله، ۲۵ ساله و ۳۵ ساله هستند و در عملیات‌های کربلای هشت، رمضان و تک دشمن در مناطق شرق بصره و شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز گذشته همزمان با ایام‌ فاطمیه با استقبال مسوولان و مردم شهید پرور آذربایجان غربی وارد فرودگاه ارومیه شد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲ هزار شهید دوران دفاع مقدس است که در مناطق مختلف عملیاتی این استان به شهادت رسیده‌اند همچنین شهدایی از سایر استان‌های کشور نیز در این استان به فیض شهادت نائل شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha