شهدای گمنام الگوهای کامل برای نسل‌های جوان هستند

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهدای گمنام الگوهای کامل برای ما و نسل جوان و نسل‌های آینده و گنجینه تمام‌نشدنی از دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرکرد با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی بعد از آزادی بُستان جملاتی فرمودند مبنی بر اینکه فتح بستان فتح الفتوح نیست، فتح‌الفتوح جوانانی است که این افتخارات را آفریدند.

وی ادامه داد: امروز که در تشییع جنازه شهدای گمنام در امتداد تشییع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم، از فتح الفتوح‌هایی استقبال می‌کنیم که در مکتب انقلاب اسلامی که همان مکتب اسلام ناب و تشییع علوی است، استقبال کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: دستاورد بزرگ مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی تربیت نسل جدیدی بود که اوج این تربیت را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، شهدای گمنام را الگوهای کامل عنوان کرد و گفت: شهدا گنجینه تمام نشدنی از گنجینه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت هستند که برگرفته از همان مکتب عاشوراست.

سلیمانی خاطر نشان کرد: این تشییع جنازه خیرات و برکات زیادی برای جامعه و مردم این استان نازل می‌کند و امید است جوانان بتوانند بهره کاملی از الگوهای مثال‌زدنی ببرند.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام صبح روز پنجشنبه از محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد و تا میدان قمرنی هاشم(ع) این شهر ادامه پیدا می‌کند و بعد از اقامه نماز بر پیکر طیبه شهدا آیین خاکسپاری انجام می‌شود.

از مجموع شهدای گمنامی که روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه شهرکرد وارد این استان شدند، ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران خاکسپاری می‌شود.

با احتساب این هشت شهید، مجموع شهدای گمنامی که در این استان خاکسپاری شده است به ۱۲۸ شهید می‌رسد و تاکنون ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha