۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84604284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تشییع ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر هشت شهید گمنام روز پنجشنبه ۱۶ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور باشکوه مردم در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام با حضور مسوولان و مردم شهیدپرور و ولایتمدار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا شد.

این مراسم در شهرکرد از مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد تا میدان قمرنبی‌هاشم (ع) این شهر برگزار می‌شود.

عاشقان اهل بیت(ع) با سر دادن شعار «یا زهرا» و «الله‌اکبر» آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام را از محل مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد آغاز کردند و در ادامه با سردادن شعار «لااله‌الاالله» و «حسین، حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» پیکر پاک این شهیدان را بدرقه کردند.

مردم همیشه در صحنه چهارمحال و بختیاری در این مراسم یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و بار دیگر با شهیدان راه اسلام و مکتب قرآن عهد و میثاقی دوباره بستند و بر تداوم راه شهدا تاکید کردند.

سن شهیدان گمنام تشییع شده در این استان از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است که از این تعداد چهار شهید در عملیات کربلای ۵، ۲ شهید در عملیات رمضان، یک شهید در عملیات والفجر ۴ و یک شهید در منطقه شامچه به شهادت رسیده است.

از مجموع شهدای گمنامی که روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه شهرکرد وارد این استان شده است، ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران خاکسپاری می‌شود.

با احتساب این هشت شهید، مجموع شهدای گمنامی که در این استان خاکسپاری شده است به ۱۲۸ شهید می‌رسد و تاکنون ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha