۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84604343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر ۸شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری به خاک سپرده شد

شهرکرد- ایرنا- پیکر مطهر هشت شهید گمنام روز پنجشنبه ، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور باشکوه مردم در چهارمحال و بختیاری، در نقاط از پیش تعیین شده خاکسپاری شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع شهدای گمنامی که روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه شهرکرد وارد این استان شده است، ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران خاکسپاری شدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام با حضور مسوولان و مردم شهیدپرور و ولایتمدار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد تا میدان قمر بنی هاشم(ع) این شهر برگزار شد.

در حالی که پیش از این قرار بود مسیر تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرکرد از مصلای امام تا میدان امامزادگان دو خاتون برگزار شود اما به سبب هتک حرمت به تندیس سردار سلیمانی که در میدان قمر بنی‌هاشم شهرکرد نصب شده بود، در راستای اعلام انزجار مردم نسبت به این اقدام گستاخانه، مسیر تشییع به این محل تغییر پیدا کرد.

مردم مومن ، ولایتمدار و شهیدپرور چهارمحال و بختیاری در این مراسم با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند و انزجار خود را نسبت به حرکت‌های استکباری و کوردلانه دشمنان نظام و انقلاب نشان دادند.

تشییع‌کنندگان همچنین در این آیین با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی در شهادت حضرت زهرا(س) سوگواری کردند.

مردم همیشه در صحنه چهارمحال و بختیاری در این مراسم یاد و خاطره شهدا به ویژه دلاورمردی‌های سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و بار دیگر با شهیدان راه اسلام و مکتب قرآن عهد و میثاقی دوباره بستند و بر تداوم راه شهدا تاکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: امروز شهدای به ظاهر گمنام اما در نزد عرشیان آشنا، در استان تشییع شدند و با بدرقه مردم استان در خاک آرام گرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه شهدا جریان‌ساز هستند، افزود: جریان مکتب اسلام ناب با حضور این شهدا جاری و ساری است و پس از بیش از ۳۰ سال خداوند مقدر کرد تا پیکر مطهر این شهیدان آشکار شود و با حضور آنها در سراسر کشور جریان‌سازی و تربیت انسان‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هریک از شهدا صدها شهید مثل خود به وجود می‌آورند و انسان مکتبی تربیت می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اعلام انزجار از هتک حرمت نسبت به تندیس سردار سلیمانی در محل میدان قمر بنی‌هاشم(ع)، اظهار داشت: برخی حتی تاب تحمل شنیدن نام سردار سلیمانی را ندارند و شب گذشته با هتک حرمت نسبت به تندیس این سردار بزرگ جنایت آفریدند اما مردم با غیرت استان بیش از گذشته، وارد صحنه شده و انزجار خود را نسبت به این عمل گستاخانه نشان دادند.

نکونام خاطر نشان کرد: برخی در اشتباه هستند که به خیال خود تصور می‌کنند می‌توانند با نام و تندیس حاج قاسم در بیفتند، بلکه در مکتب سردار سلیمانی، حاج قاسم‌های بسیار تربیت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سن شهیدان گمنام تشییع شده در چهارمحال و بختیاری از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است که از این تعداد چهار شهید در عملیات کربلای ۵، ۲ شهید در عملیات رمضان، یک شهید در عملیات والفجر ۴ و یک شهید در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است.

با احتساب این هشت شهید، مجموع شهدای گمنامی که در این استان خاکسپاری شده است به ۱۲۸ شهید می‌رسد و تاکنون ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha