۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84604375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بدرقه شهدای گمنام تا خانه ابدی

۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 84604375
بدرقه شهدای گمنام تا خانه ابدی

بیرجند - ایرنا - پیکر ۲ شهید گمنام امروز با حضور گسترده مردم بیرجند از میدان شهدا تا ابوذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع شد و مردم انقلابی خراسان جنوبی با بدرقه باشکوه این شهیدان، عهد بستند که همیشه ادامه دهنده راه آنان باشند.

به گزارش ایرنا روز موعود فرا رسید شهدای گمنام چند روزی است که میهمان مردم خراسان جنوبی هستند و قرار شد همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع شوند، فوج فوج جمعیت به سمت میدان شهدای بیرجند اعم از مرد و زن، پیر و جوان سرازیر شدند تا برای میهمانان خوشنام‌شان مادری و پدری کنند.

مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی بار دیگر با حضور خود در مراسم تشییع شهدا حماسه آفریدند و همانند پدران، مادران، برادران و خواهران شهدا، فرزندان ملت را بدرقه کردند.

ندای لبیک یا زینب، لبیک یا حسین، لبیک یا رقیه و لبیک یا خامنه‌ای در جای جای این مراسم به گوش می‌خورد و مردم با نوای «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» بار دیگر با شهدا و ولایت هم‌پیمان شدند.

من قاسم سلیمانیم

جوانی که با پرچم مزین به نام ابوالفضل‌ العباس (ع) لباس رزم بر تن کرده بود امروز در مراسم تشییع شهدا به خبرنگار ایرنا گفت: من یک قاسم سلیمانیم و آمده‌ام تا راه شهدا را ادامه دهم.

احمد قاسمی افزود: ما نسبت به خونی که شهدا برای این ملت هدیه کرده‌اند مسوولیم و باید پاسدار خون شهدا باشیم.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که جوانان باید همیشه در میدان باشند که به‌طور حتم نقش جوانان موثر است.

این جوان یادآور شد: جوانان باید پرچمدارنظام و انقلاب باشند تا کشور عزیزمان که با نثار خون شهدا به اینجا رسیده است مورد دست‌اندازی دشمنان قرار نگیرد.

جوانان  ادامه دهنده راه شهدا

شهروند دیگری که با مشتی گره کرده در مراسم تشییع شهدا ندای لبیک یا حسین سر می‌داد معتقد بود که انقلاب اسلامی ما امروز نیازمند قاسم سلیمانی‌ها است که جوانان به خوبی می‌توانند این راه را ادامه دهند.

علی حاجی‌آبادی ادامه  داد: ما سه مصداق مهم جندالله، حزب‌الله و اولیاالله داریم که شهدا جزو هر سه این مصداق‌ها هستند زیرا شهدا به سعادت و کمال رسیدند و جز از خدا از چیزی نمی‌ترسیدند که سرلوحه همه آنها سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه راه انبیا و اولیا را شهدا به ما نشان دادند افزود: همه ما امروز یک وظیفه خطیر بر عهده داریم که آن ادامه راه شهدا در مسیر ولایتمداری است.

وی تاکید کرد: جوانان اگر بخواهند جزو این مصادیق باشند باید مثل شهید سلیمانی که همواره در میدان عمل بود در مقابل ظلم بایستند.

تشییع شهدا در مسیر اقتدار ملت

ابراهیم زنگویی از دیگر شهروندان شرکت‌کننده در این مراسم گفت: فلسفه تشییع شهدای گمنام که نوبت به نوبت می‌آیند این است که انقلاب مستحکم‌تر شود و مردم بیشتر بتوانند از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

وی ادامه داد: مردم از ابتدای انقلاب در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و دشمن را ناامید کردند و حضور در آیین تشییع شهدا هم مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی و ایادی آنها است.

زنگویی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون حضور جوانان در همه آیین‌ها قابل تقدیر بوده و این مهم ضمن تایید اقتدار نظام، وظیفه را بر دوش مسوولان سنگین‌تر می‌کند.

پیکر پاک ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بیرجند تشییع شد.

پیکر چهار شهید گمنام یکشنبه ۱۲ دی‌ وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مردم و مسوولان قرار گرفت و پس از میزبانی مردم خراسان جنوبی در شهرستان‌های مختلف استان امروز پیکر ۲ شهید با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در بیرجند تشییع و در ۲ نقطه خاکسپاری شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بیرجند نماز خواند و پیکر شهدا بر دستان مردم در مسیر خیابان‌ شهدا تا میدان ابوذر این شهر تشییع و در ۲ نقطه خاکسپاری شد.

پیکر ۲ شهید گمنام دیگر فردا پس از برگزاری نماز جمعه در نهبندان تشییع و در روستای چاهداشی این شهرستان به خاک سپرده می‌شود.

این چهار شهید ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۴ ساله هستند که پیکر آنها در مناطق شلمچه، شرق دجله و فکه شناسایی شده‌اند و در عملیات‌های کربلای پنج، بدر و والفجر مقدماتی نیز به شهادت رسیده‌اند.

با احتساب تشییع و تدفین این شهدا ۱۴۲ شهید در ۶۲ نقطه خراسان جنوبی آرمیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha