۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84604389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سمنان با بدرقه ٢ لاله خوشنام در سالروز شهادت بانوی تمام دوران

سمنان- ایرنا- شهر جامه‌ای سیاه به تن کرده در سالروز شهادت و غریبی بزرگ‌بانوی اسلام، آن یاس بی‌نشان، حضرت زهرا(س) و از بدرقه «٢ لاله‌ خوشنام» لرزه‌ای عمیق به جان مردم افتاده است، «گمنامانی» که دردانه‌های مادرانی چشم انتظارند.

به گزارش ایرنا، مادری چنان فرتوت با گام هایی لرزان تا دم تابوت‌ها پیش آمد. گویی گهواره می‌بیند تابوت‌ها را و گویی قنداقه پیچیده می بیند کفن‌ها را و از بوی یاسی گفت که در شهر می آید.

دلتنگی پس‌کوچه‌ها از عطر لاله‌ها را بهانه کرد و طعم شیرین خاطرات بازی‌های کودکانه دردانه‌اش را به میان میهمانی مردم شهر فراخوان کرد.

اینگونه است که شهر به قیام ایستاد و یکصدا سلامی کرد بر میهمانان بی نامش.

سلام بر پیکرهای پاک، سلام به شهدای گمنامی که مهمان شهر و دیار ما هستند و با خود بوی کربلا را آوردند…

٢ شهید گمنام از آغوش گرم مردم سمنان رهسپار بهشت شدند

به گزارش ایرنا، پیکر ٢ شهید گمنام دفاع مقدس روز پنجشنبه در آغوش گرم مردم سمنان از معراج شهدا میدان سعدی تا جایگاه ویژه‌ای در بلوار حکیم الهی سمنان تشییع شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر پیکر این لاله‌های خوشنام نماز اقامه کرد و سپس این شهدا برای خاکسپاری در مکان‌های تعیین شده، رهسپار شدند. 

امروز سمنان با هوای فاطمی و در سالروز شهادت دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) رنگ و بوی خاصی داشت و بار دیگر شهر معطر به رایحه خوش بوی شهدا شد.

پیرمردان و پیرزنان سمنانی امروز فضای شهرشان را هم چون تشییع های پرشور فرزندان شهیدشان در سال های دهه شصت دیدند.

نوجوانان و جوانان سمنانی شاید روزهای سخت دهه شصت و پرپرشدن برادران و خواهرانشان زیر آتش و موشک صدام بعثی را ندیدند، اما دل‌هایشان را روانه آن روزها کردند و پیکر مطهر یادگاران آن روزهای پرحماسه را بر دوش های خود تشییع کردند.

روز، روز شهادت بانویی است که مظهر ایثار و فداکاری است و چه زیبا صحنه هایی در این روز در میان مردم سمنان رقم خورد که مردم نگذاشتند به دلیل گمنامی، ایثارگری و رشادت جوانان سرزمین شان به فراموشی سپرده شود.

پرچم های یازهرا، یا حسین در کنار پرچم سه رنگ جمهوری اشلامی ایران کاروان شهدا را همراهی می کرد.

مادران و پدران شهدای سمنانی نیز با شوق وافری عکس های فرزندان شهیدشان را در دست داشتند تا به شهدا خیرمقدم بگویند و یادآوری کنند که راه آنها همچنان ادامه دارد.

عطر گلاب و بوی اسپند سراسر مسیر تشییع را دربرگرفته بود تا گل های بهشتی دفاع مقدس تا خانه ابدی شان همراهی شوند.

استان سمنان میزبان پنج شهید گمنام 

پیکر پنج شهید گمنام و شهید "حسن یونسیان" از دوران دفاع مقدس برای تشییع و خاکسپاری شنبه هفته جاری وارد استان سمنان شده بود.

صدا و سیما مرکز سمنان، دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، قرارگاه عملیاتی ۵۸ ذوالفقار ارتش، گروه پدافند هوایی محرم شاهرود و شهر بیارجمند، مقاصد تدفین این شهدای گمنام هستند.

پیکر شهید ارتش اسلام یونسیان روز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، پس از اقامه نماز به امامت حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه این شهر، با حضور پرشکوه مردم و مسوولان شاهرود تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

شهید گمنامی که در شهر بیارجمند تدفین می شود. نوجوان ۱۶ ساله از شهدای عملیات خیبر است که در جزیره مجنون به شهادت رسید، همچنین شهید گمنامی که در قرارگاه عملیاتی ۵۸ ذوالفقار ارتش شاهرود خاکسپاری می شود نوجوان ۱۷ساله از شهدای عملیات بدر در شرق دجله است.

شهدای گمنامی که در دانشگاه فنی و حرفه ای استان و صدا و سیما مرکز سمنان تدفین می شوند به ترتیب جوان ۱۹ ساله از شهدای عملیات کربلای ۵ در شلمچه و جوان ۳۵ ساله از شهدای تک دشمن در جزیره مجنون هستند.

شهید گمنام گروه پدافند هوایی محرم شاهرود نیز جوان ۲۱ ساله از شهدای عملیات والفجر۸  در جزیره گوارین است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha