۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84604622
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

لوله‌گذاری طرح آبرسانی بن به بروجن ۲ ماه دیگر تکمیل می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، طول خط لوله طرح آبرسانی بن به بروجن را ۱۱۷ کیلومتر اعلام کرد و گفت: لوله‌گذاری خط اصلی طرح در کمتر از ۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد.

فردوس کریمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بن به روند اجرای طرح آبرسانی بن به بروجن اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح از سال ۸۵ آغاز و عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ شروع شده است.

وی به ایستگاه پمپاژ آب این طرح نیز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این ایستگاه در خرداد ماه آغاز شده و تجهیزات آن آماده شده است.

مدیرکل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تصفیه‌خانه طرح نیز شامل ۲ بخش ابنیه و تجهیزات مکانیکی است که قسمت ابنیه آن در کمتر از ۲ ماه دیگر تکمیل می‌شود.

کریمی به اعتبارات این طرح نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح دیده شد که در نهایت با پیگیری‌های فراوان ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز درنظر گرفته شد.

۳.۵ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان بن اختصاص دارد

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست سهم شهرستان بن از تسهیلات مشاغل خانگی را ۳.۵ درصد از ۴۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد این تسهیلات جذب و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

شاپور حیدری همچنین تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان را ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات سهم شهرستان بن است.

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات مشاغل پایدار روستایی و عشایری تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در استان جذب شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین از سهم استان در حوزه مشاغل خانگی تاکنون ۱۸ میلیارد تومان آن جذب شده است.

حیدری با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون موفق به ایجاد نمایندگی در شهرستان بن نشده است، تصریح کرد: برای ایجاد اداره در این شهرستان به اعتبار و تجهیزات نیاز است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ نیرو به صورت تمام وقت و نیمه وقت برای پیگیری امور مردم در شهرستان مامور شده است.

۲ هزار و ۶۶۹ خانوار شهرستان بن تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری نیز به خدمات این نهاد در شهرستان بن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۶۹ خانوار در شهرستان بن زیر پوشش این نهاد هستند.

جاسم محمدی افزود: سهمیه شهرستان بن در حوزه اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت پوشش در سالجاری ۲۵۰ شغل است که تاکنون ۳۰۰ مورد آن محقق شده است.

وی همچنین اعتبار شهرستان بن در حوزه کمیته امداد در سالجاری را ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

تکمیل پایگاه امدادی شهرستان بن نیازمند اعتبار است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به آغاز عملیات پایگاه امدادی شهرستان بن از سال ۹۶، اظهار داشت: این پایگاه به سبب نبود اعتبار مناسب تاکنون تکمیل نشده است.

ایرج کیانی افزود: در حوزه امداد و نجات مشکلی در شهرستان بن وجود ندارد و خدمات‌رسانی به نحو مطلوبی در حال انجام است.

طرح‌های مهم شهرستان بن در انتظار سفر رییس‌جمهور

فرماندار بن نیز در این نشست اظهار داشت: نیازهای شهرستان بن در قالب فرم‌هایی اعلام شده که امید است بودجه لازم برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های مرتبط با این نیازها در سفر رییس‌جمهور به استان مصوب و اختصاص داده شود.

کیانوش نادری افزود: طرح‌هایی مانند محور ارتباطی بن به داران، انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن، تکمیل سالن بحران، کمپ قایق‌رانی، ساختمان فرمانداری، فرهنگسرا، جاده یانچشمه به حیدری، فاضلاب شهر بن و رفع مشکلات آب آشامیدنی از مهم‌ترین پروژه‌ها و خواسته‌های مردم این شهرستان به‌شمار می‌رود.

وی به درخواست‌های مستمر مردم بن برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: مردم شهرستان بن هم‌اینک برای دریافت برخی خدمات اداری و رفع مشکلات خود مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند.

فرماندار بن یادآور شد: هم‌اکنون پیگیری‌ها برای اجرای سه طرح در حوزه گردشگری، سه طرح در  بخش بهداشت و سلامت، یک شهرک گلخانه‌ای در حوزه کشاورزی یانچشمه و طرح شهرک دارویی شهر بن از سوی بخش خصوصی انجام شده و زمین و آب مورد نیاز اختصاص یافته است و عملیات اجرایی آن در نخستین فرصت آغاز می‌شود.

نادری اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اصلاح الگوی کشت، آبیاری‌های نوین و تامین مسکن جوانان شهرستان بن اقدامات مطلوب و اثرگذاری انجام شده است.

۲.۶ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرستان بن فعال است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: شهرستان بن هم‌اکنون ۲۲ واحد صنعتی فعال برابر ۲.۶ درصد کل واحدهای صنعتی فعال استان را دارد.

سجاد رستمی تاکید کرد: همچنین ۳۹ طرح صنعتی جدید هم در شهرستان بن در حال ساخت و راه‌اندازی است و شرکت گازکربنیک بن به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید گازکربنیک کشور در شهرستان بن استقرار دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون پنج معدن فعال در شهرستان بن برابر ۴.۱ درصد معادن فعال استان مشغول به کار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت۲ شهرک صنعتی فعال در شهرهای بن و وردنجان یادآور شد: شهرک صنعتی بن ۳۶.۵ هکتار زمین قابل واگذاری دارد که از این سطح تاکنون ۲۱ هکتار به سرمایه‌گذاران واجدشرایط واگذار شده است.

رستمی اظهار داشت: از مجموع ۱۸ هکتار زمین قابل واگذاری شهرک صنعتی وردنجان شهرستان بن تاکنون ۷ هکتار واگذار شده است.

وی گفت: استعلام‌ها برای راه‌اندازی صنعتی یانچشمه شهرستان بن انجام شده و اکنون در مرحله ارزیابی زیست‌محیطی است.

رستمی سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات حوزه صنعت کشور را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به شهرستان بن اختصاص یافت که در صورت حذب کامل، قابل افزایش است.

وی افزود: تا پایان سال‌جاری سه واحد راکد تولیدی صنعتی به بهره‌برداری مجدد می‌رسد و وارد چرخه تولید می‌شود.

رستمی به رایزنی‌ها برای احداث طرح مجتمع داروسازی بن اشاره و تصریح کرد: به‌منظور تخصیص اعتبار برای پروژه فرومنگنز شهرستان بن طرحی در سفر رییس‌جمهور ارائه و هم‌زمان مشارکت ایمیدرو در این طرح دنبال می‌شود.

۳۶۷ هکتار زمین ملی شهرستان بن برای راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: منابع‌طبیعی و آبخیزداری علاوه بر اینکه باید حفظ و به‌عنوان ثروت ملی نگاه شود، ظرفیتی برای تولید، اشتغال‌زایی و درآمدزایی است.

اصغر احمدی حفاظت عرصه‌های ملی، رعایت حقوق مردم و توجه به ظرفیت‌های توسعه کشور را ضروری اعلام و تاکید کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اقتصادی کردن منابع‌طبیعی و آبخیزداری و کشت گیاهان دارویی شهرستان بن مورد توجه بوده است.

وی یادآور شد: از ظرفیت موجود یانچشمه شهرستان بن می‌توان برای توسعه این شهرستان و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با هدف رفع بحران‌های ناشی از کمبود منابع آب و مقابله با خشکسالی‌های اخیر بهره‌گیری کرد.

احمدی تصریح کرد: در یانچشمه ۸۶۷ هکتار زمین ملی برای توسعه باغات شناسایی و استعدادیابی شد که از این سطح ۱۵۰ هکتار به مجریان طرح‌ها داده شده، ۴۸ هکتار به طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافته، ۵۸ هکتار به‌منظور اجرای طرح‌های راه و شهرسازی واگذار و بقیه برای سایر طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین ۳۶۷ هکتار زمین ملی برای راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان بن اختصاص یافت.

وی گفت: پروژه سنگی ملاتی شهرستان بن با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که تا پایان سال مالی جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

احمدی تاکید کرد: ۶ پروژه اعتبار محور با ۲۳ زیرپروژه و چهار طرح مشارکت‌محور با ۱۵ زیرپروژه در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان بن برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در ششمین سفر شهرستانی خود به شهرستان بن سفر کرد تا از نزدیک مسائل، مشکلات و مطالبات این شهرستان ر بررسی و پیگیری کند.

در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان موضوعات مربوط به شهرستان بن در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی پرداختند.

شهرستان بن در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha